سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب : 16397
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم خبر داد

راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم از ابلاغ ماموریت به دانشکده‌های این دانشگاه در زمینه راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای خبر داد.
راه‌اندازی رشته‌های میان رشته‌ای در دانشگاه قم
به گزارش قم نیوز، مصطفی فضائلی امروز با بیان اینکه 105 رشته گرایش در دانشگاه قم وجود دارد، اظهار کرد: این رشته‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی فعال است.
 
وی ادامه داد: از این تعداد 35 رشته در مقطع کارشناسی، 46 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 24 رشته در مقطع دکترا است.
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم عنوان داشت: به عنوان مثال در دانشکده حقوق یک رشته کارشناسی، پنج رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترا و در دانشکده الهیات 18 رشته گرایش در مقطع کارشناسی ارشد، شش رشته در مقطع کارشناسی و 9 رشته در مقطع دکترا وجود دارد.
 
وی یادآور شد: در دانشکده فنی و مهندسی شش رشته در مقطع کارشناسی، پنج رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شش رشته در مقطع دکترا، در دانشکده علوم پایه شش رشته در مقطع کارشناسی، هفت رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شش رشته در مقطع دکترا و در دانشکده مدیریت چهار رشته در مقطع کارشناسی و سه رشته در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد.
 
فضائلی خاطرنشان کرد: در پردیس دانشگاه قم نیز 18 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و شش رشته گرایش در مقطع دکترا وجود دارد.
 
وی با بیان اینکه راه‌اندازی رشته‌های میان‌رشته‌ای در دستور کار دانشگاه قم قرار دارد، گفت: به دانشکده‌های دانشگاه قم ماموریت داده شده تا نسبت به تدوین سرفصل‌ها و دروس میان رشته‌‌ای اقدام کنند. 
 
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه قم تصریح کرد: اکنون برخی رشته‌ها مانند فلسفه تعلیم و تربیت با گرایش تعلیم و تربیت اسلامی، تجارت الکترونیک و... وجود دارد که بر اساس عنوان آنها میان رشته‌ای استنباط نمی‌شوند.
 
وی با بیان اینکه به طور معمول رشته‌های میان رشته‌ای در مقطع کارشناسی ارشد بین دانشکده الهیات و حقوق وجود دارد، گفت: فقه و حقوق خانواده، فقه و حقوق سیاسی، فقه و حقوق قضایی، حقوق و تجارت الکترونیک و... از جمله رشته‌های بین‌رشته‌ای است.
 
فضائلی خاطرنشان کرد: اکثر فعالیت‌ها در زمینه راه‌اندازی رشته‌های تحصیلی بین رشته‌ای به تعامل و هماهنگی اساتید گروه‌ها و دانشکده‌های مختلف بستگی دارد و استادانی می‌توانند در این حوزه‌ها وارد شوند که زمینه‌های مطالعاتی لازم را داشته باشند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcfemdy.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما