دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 16569
در دانشگاه قم

نخستین همایش کارآفرینی از ایده تا عمل برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز : اولین همایش کار آفرینی از ایده تا عمل با حضور دانشجویان و اساتید دانشگاه قم برگزار شد.
نخستین همایش کارآفرینی از ایده تا عمل برگزار شد
به گزارش قم نیوز، نخستین همایش کارآفرینی از ایده تا عمل به سبک دکتر علی اصغر جهانگیری چهره ماندگار، کارآفرین برتر و مرد سال صنعت ایران شب گذشته  به همت مرکز رشد دانشگاه در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.
 
 جهانگیری که از آغازین لحظات ورود به سالن و قبل از شروع رسمی مراسم با مشتاقان عرصه کارآفرینی روبرو شده بود از تجربیات 40 ساله حضور خود در زمینه های مختلف علمی و فناوری داخلی و خارجی که در کسب و کار و تولید ثروت کسب کرده بود، در اختیار علاقمندان قرار داد.
 
وی با اشاره به اهمیت فراگیری علوم کارافرینی تصریح کرد : متفاوت دیدن ، تغییر در رنگ، اندازه و جنس ، دیدن نیازها ، پیداکردن راه حل متفاوت ، متوقف نشدن از لوازم اصلی یک کار آفرین در عرصه های مختلف است.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: بسیاری از کارآفرینان پستوی خانه ها ی مردم شهر و روستا یا پشت بام و باغچه منازل را به مزرعه یا کارگاههای تولیدی کوچک وبزرگ تبدیل میکنند تا با ارزانترین قیمت و بدون رقیب پاره ای از کالاهای مصرفی جامعه را تولید و عرضه نماید.  
 
جهانگیری به تعریف کار آفرینی اشاره کرد و افزود: کار آفرین کسی است که متعهد می شود مخاطره های یک فعالیت اقتصادی را سازمان دهی اداره و تقبل کند .
 
وی تصریح کرد: امروزه شرکت ها و سازمان ها سعی می کنند خود نیز کارآفرین باشند تا بتوانند نسبت به تغییر و تحولات انعطاف داشته و فرصت های موجود در بازار را از دست ندهند. آن ها تلاش می کنند کارآفرینی درون سازمانی را تا حد ممکن افزایش دهند تا سبب افزایش بهره وری، جلوگیری از خروج افراد نخبه و افزایش توانایی رقابت بین المللی شوند.
 
این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: رهبری یک فعالیت کارآفرینانه نیز، ویژگی ها و خصوصیات خاصی را می طلبد. این نوع رهبری مثل باغبانی است وقتی گوجه فرنگی می خواهید، بذر آن را در خاکی حاصلخیز می کارید و تحت مراقبت پر مهر خود قرار می دهید، آبیاری می کنید و نور مناسب فراهم می کنید تا به عمل برسد. کارآفرینان سازمانی نیز مثل باغبان از ایده های خود مراقبت و حمایت می کنند تا به نتیجه برسید.
 
وی با اشاره به اینکه یک کارآفرین سازمانی باید با تمام جنبه های فضای سازمان، آشنا شود تصریح کرد: این افراد رویا پردازانی چیره دست هستند که هر ناممکنی را می توانند تصور کنند. رهبر یک فعالیت کارآفرینانه باید رویایی در سر داشته باشد و بتوانند برای قبولاندن رویای خود به دیگران، از پس مشکلات و موانع برآید. کارآفرینی سازمانی، رهبری محافظه کار و در حفظ وضع موجود نیست.
 
جهانگیری با اشاره به اینکه یک رهبر خوب فعالیت های کارآفرینانه می تواند از هر کسی قهرمان بسازد اظهار کرد: کارآفرین سازمانی برای حمایت از فعالیت های تیم در اجرای ایده اش باید ائتلافی از پشتیبانان را تشکیل دهد. جلب نظر مثبت سرمایه گذاران، مدیران رده بالا، سهامداران و سایر گروه های ذینفع می تواند در دلگرمی هر چه بیشتر تیم کاری، بسیار موثر باشد.
 
انتهای پیام / 125
https://qomnews.ir/vdcgyn9q.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما