چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب : 16439
سخنگوی شورای اسلامی شهرقم:

پردیسان موجود ناقص الخلقه ای که نیازمند خدمات ویژه است

قم نيوز : قم نیوز: سخنگوی شورای اسلامی شهرقم، گفت: شهرک مسکونی پردیسان یک موجود ناقص الخلقه ای است که تا آخر عمر نیازمند خدمات ویژه شهری می باشد که اگر به این خدمات توجه نشود تبدیل به شهرک خوابگاهی خواهد شد.
پردیسان موجود ناقص الخلقه ای که نیازمند خدمات ویژه است
به گزارش قم نیوز، عباس ذاکریان، روز چهارشنبه، با اشاره به بخش هایی از کمبودها و مشکلات در منطقه پردیسان گفت:طبق توافقات انجام شده پردیسان باید از نظر شهر سازی و آماده سازی شامل آسفالت، جدول گذاری، پیاده رو سازی و معابر توسط سازمان مسکن و شهرسازی تکمیل شود و سپس برای نگهداری به شهرداری واگذار شود.
وی افزود: تاکنون برخی از بخش های منطقه پردیسان تکمیل شده و در اختیار شهرداری قرار گرفته است اما کمبودها و نواقصی در این منطقه وجود دارد که در طراحی های اولیه در نظر گرفته نشده بود.
 این عضو شورا، در خصوص این مشکلات اظهار داشت: در طراحی اولیه پردیسان، افق جمعیتی امروز دیده نشده بود زیرا این منطقه برای باغ شهر با قطعه زمین های بزرگ 500 و 1000 متری دارای تراکم کم طراحی شده بود که مطابق با چنین طراحی ای ترافیک فعلی و وضعیت شوارع پاسخگوی نیازها نیست.
 ذاکریان افزود: با توجه به نیاز قم به پروژه های مسکونی طرح اولیه تغییر یافت و با ساخت و ساز آپارتمان های متعدد و مجتع های مسکونی در منطقه با مشکلات فراوانی مواجه شدیم.
 وی پردیسان را نیازمند خدمات ویژه دانست و گفت: پردیسان یک موجود ناقص الخلقه ای است که تا آخر عمر نیازمند خدمات ویژه شهری می باشد که اگر به این خدمات توجه نشود تبدیل به شهرک خوابگاهی خواهد شد.
 رئیس کمیسیون خدمات شهری، با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل عرض کم شوارع، تردد اتوبوس در معابر با مشکل روبرو می باشد، تصریح کرد: باید برای راه اندازی مراکز خرید، فضای سبز، مدرسه، مراکز تفریحی، آتش نشانی، کتاب خانه و... چاره اندیشی شود تا در آینده تنها با یک خوابگاه شهری مواجه نباشیم.
 ذاکریان با اشاره به ظرفیت 300 هزار نفری جمعیت در پردیسان عنوان کرد: با وجود این ظرفیت بالای جمعیتی در منطقه یکی از نیاز های مهم راه اندازی واحدها خدماتی می باشد که در این خصوص زمین های تجاری با تسهیلات مناسب در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد تا بتوانیم بخش قابل توجهی از نیازای منطقه را پوشش دهیم.
به گفته وی؛ در این زمینه در بحث قیمت کارشناسی برای تعدیل قیمت زمین ها به زودی این طرح اجرایی می شود.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcco0qs.2bqe18laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما