شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب : 16514
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم خبر داد:

راه‌اندازي خانه‌هاي دوچرخه در قم

قم نيوز : قم نیوز: سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم از راه‌اندازي خانه‌هاي دوچرخه در هشت نقطه قم خبر داد.
راه‌اندازي خانه‌هاي دوچرخه در قم
به گزارش قم نیوز، عليرضا اقباليان با اشاره به راه‌اندازي خانه دوچرخه اظهار كرد: 600 ميليون تومان براي راه‌اندازي خانه‌هاي دوچرخه هزينه شده و تاكنون به 320 دوچرخه تجهيز شده است.
وي خاطرنشان كرد: راه‌اندازي خانه‌هاي دوچرخه به منظور ارتقاي فرهنگ حمل و نقل غيرموتوري، كاهش آلايندگي هوا در دستور كار قرار گرفته و در كاهش ترافيك و افزايش سلامتي افراد موثر است.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم عنوان داشت: خانه دوچرخه به صورت آزمايشي از 13 آبان در هشت نقطه شهر راه‌اندازي شده و در آينده در مراسمي به بهره‌برداري كامل مي‌رسد.
وي با اشاره به نحوه پذيرش افراد گفت: پذيرش متقاضيان در قالب تكميل فرم‌ها و ارائه مداركي در محل اين خانه‌هاي دوچرخه صورت مي‌گيرد و سپس كارت عضويت به افراد ارائه مي‌شود.
اقباليان خاطرنشان كرد: افراد تا نيم ساعت اول مي‌توانند از دوچرخه‌‌ها به صورت رايگان استفاده كنند و از نيم ساعت به بعد ساعتي 150 تومان هزينه استفاده از آنها دريافت مي‌شود.
وي يادآور شد: نوجوانان زير 18 سال با هماهنگي با اولياي خود و ارائه تعهدنامه كتبي مي‌توانند دوچرخه را تحويل بگيرند.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم عنوان داشت: خانه‌هاي دوچرخه در نقاطي مانند بلوار پيامبر اعظم، ميدان جانبازان به سمت بلوار امين، بلوار 15 خرداد، خيابان باجك، امام، ميدان رسالت، ميدان اميني بيات و ميدان ايران مرينوس واقع شده‌اند.
وي خاطرنشان كرد: دوچرخه‌هاي موجود در هر مسيري مي‌توانند تردد داشته باشند ولي بايد دوچرخه‌هاي خود را در پايانه‌ها تحويل دهند.
اقباليان با اشاره به توقع از مردم در زمينه استفاده از خانه‌هاي دوچرخه گفت: اين توقع و انتظار از مردم وجود دارد كه با مراجعه به خانه دوچرخه فرم‌هاي مذكور را به طور دقيق تكميل كرده و نكات ايمني را در هنگام استفاده از دوچرخه رعايت كنند.
وي از همشهريان خواستار شد ضمن رعايت نكات ايمني، در حفظ و نگهداري دوچرخه‌ها كوشا باشند.
سرپرست سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با اشاره به اقداماتي كه در زمينه استفاده بهينه از خانه‌هاي دوچرخه در دستور كار قرار گرفته است گفت: اكنون در حال پيگيري بحث آموزش در زمينه خانه‌هاي دوچرخه هستيم.
وي تاكيد كرد: می بایست كارهاي فرهنگي و اطلاع‌رساني در رسانه‌ها به ويژه صدا و سيما در زمينه استفاده از دوچرخه صورت گيرد. 
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcgtn9q.ak93q4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما