دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب : 16565
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خبر داد

آموزش بیش از 5 هزار قمی در آموزشگاه‌های آزاد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم از آموزش پنج هزار و 555 نفر در آموزشگاه‌های آزاد استان قم خبر داد.
آموزش بیش از 5 هزار قمی در آموزشگاه‌های آزاد
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا با بیان این‌که آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان نقش موثری در ترویج آموزش‌های مهارتی دارند، اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری پنج هزار و 555 نفر با برگزاری 730 دوره آموزشی در بخش‌های خدمات، صنعت و کشاورزی موفق به دریافت آموزش‌های مهارتی شدند.
 
وی با اشاره به این‌که آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با مجوزی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کند، افزود: این آموزشگاه‌ها دوره‌های خود را با توجه به استانداردهای مصوب سازمان فنی و حرفه‌ای و با هدف تامین عوامل آموزشی واجد شرایط برگزار می‌کنند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: آموزش‌های بخش خصوصی در 85 زمینه و 19 رشته آموزشی شامل فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع‌دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی بوده است.
 
عطارنیا به حضور هر 2 قشر زنان و مردان در این کلاس‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون سه هزار و 604 کارآموز زن و یک‌هزار و 951 مرد در موسسه‌های کارآموزی آزاد از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند.
 
وی تعداد آموزشگاه‌های فعال استان را 254 آموزشگاه دانست و اظهار داشت: از این تعداد 210 آموزشگاه ویژه خواهران و 44 آموزشگاه ویژه برادران است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم ادامه داد: تناسب جمعیتی میان جمعیت آقایان و تعداد آموزشگاه‌های برادران وجود ندارد از این‌رو باید تلاش شود تا در این خصوص تعادل صورت گیرد.
 
عطارنیا به کسب گواهینامه مهارت در پایان دوره‌ها اشاره کرد و گفت: در پایان دوره مهارت آموزان در 2 مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و در صورت قبولی موفق به دریافت گواهینامه می‌شوند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdccppqs.2bqee8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما