دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : 16573
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خبر داد:

آمادگی حوزه ترافیک شهرداری قم برای میزبانی عزاداران حسینی

قم نيوز : قم نیوز: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از آمادگی کامل حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم برای میزبانی از عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورا خبر داد.
آمادگی حوزه ترافیک شهرداری قم برای میزبانی عزاداران حسینی
به گزارش قم نیوز، سعید عزیزی‌نژاد با اشاره به تقارن تاسوعا و عاشورای حسینی با تعطیلات پایان هفته جاری گفت: پیش بینی می‌کنیم سفرهای هموطنان به منظور شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورا حسینی در شهر مقدس قم و زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش زیادی داشته باشد و به همین جهت نیز تمهیدات لازم برای عبور و مرور وسائط نقلیه در سطح شهر و به ویژه هسته مرکزی و همچنین جلوگیری از ترافیک در خروجی‌ها و ورودی‌های شهر پیش بینی شده است.
عزیزی‌نژاد مسجد مقدس جمکران را یکی دیگر از گلوگاه‌های مستعد برای ایجاد ترافیک دانست و ضمن اشاره به تقارن شب تاسوعای حسینی و سه‌شنبه شب که زائرین مسجد مقدس جمران از اقصی نقاط ایران اسلامی به این مسجد مشرف می‌شوند اضافه کرد: عوامل کنترل ترافیک شهرداری قم با اعمال طرح‌های ویژه برای محدوده مسجد مقدس جمکران آماده کنترل و رفع ترافیک احتمالی این محدوده هستند.
وی با بیان این مطلب که خیابان‌های مشرف به حرم از ساعت24 روز سه شنبه مقارن با شب تاسوعای حسینی پاک‌سازی می‌شوند و توقف هر‌گونه وسیله نقلیه در آن ممنوع است، اعلام کرد: با اجرای طرح ویژه ترافیکی در هسته مرکزی شهر از جمله جلوگیری از عدم تردد خودروها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در  هسته مرکزی شهر و محدوده حرم مطهر نظیر خیابان‌های ارم از تقاطع طالقانی تا چهار راه شهدا، خیابان انقلاب حدفاصل بلوار عمار یاسر و خیابان ارم، پل حجتیه، پل علیخانی و خیابان طالقانی حدفاصل بلوار عمار یاسر تا خیابان شهید لواسانی سعی داریم تا امکان تردد روان هیئات مذهبی را جهت حضور در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه را سهولت بخشیم.
به گفته عزیزی‌نژاد، با همکاری پلیس راهور استان و نیروهای ترافیک شهرداری قم، در دیگر شوارع اصلی و فرعی شهر قم نیز به جز ترددهای ضروری آتش نشانی و اورژانس که تسهیلاتی برای آنها در نظر گرفته شده است اولویت تردد با هیئات‌های مذهبی خواهد بود.
وی همچنین از هیئات مذهبی خواست تا ضمن همکاری با عوامل کنترل ترافیک، از تردد وسیله‌های نقلیه باری و خودروهای سنگینی که ادوات  هیئات‌ را جابه‌جا می‌کنند و برای عزاداری به حرم مطهر مشرف می‌شوند، جلوگیری نمایند.
عزیزی‌نژاد از همشهریان عزیز خواست تا در روزهای تاسوعا و عاشورا از وسایل نقلیه شخصی استفاده نکنند و ظرفیت معابر را برای تردد هیئات‌ عزاداری باز نگه دارند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم همچنین از سرویس‌دهی بخش حمل و نقل عمومی شهرداری قم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد و گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی قم به منظور سرویس‌دهی به عزاداران حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز فعال خواهند بود و همچنین پارکینگ‌های اطراف حرم مطهر نظیر پارکینگ طبقاتی زائر با ظرفیت 2000 خودرو، پارکینگ مکانیزه معلم با ظرفیت 144 خودرو و پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر آماده خدمت‌رسانی به زائرین و مجاورین حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی خواهند بود.
وی در پایان ضمن اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی اضافه کرد: میزبانان این ایستگاه‌ها ضمن اخذ مجوز از معاونت خدمات شهری شهرداری قم نباید لابه‌لای خودروهای درحال حرکت در سواره‌رو پذیرایی کنند؛ چرا‌که علاوه بر بروز حوادث، ترافیک مصنوعی ایجاد می‌شود و در این بین حقوق بسیاری از شهروندان ضایع می‌شود همچنین به شهروندانی که از وجوهات نذری استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود برای استفاده از نذورات با پارک ماشین چند متری جلوتر از ایستگاه‌های صلواتی باعث عدم بروز ترافیک و حوادث شوند.
 
https://qomnews.ir/vdcbfsb8.rhb0zpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما