سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب : 16583
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی:

بصیرت و شناخت امام زمان (عج) بهترین راه به سوی سعادت است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در قم بهترین راه سعادت انسان را داشتن بصیرت، شناخت امام زمان (عج) و تبعیت از رهبری دانست و گفت: حضرت عباس (ع) با بصیرت کامل به تبعیت از امام حسین (ع) پرداختند.
بصیرت و شناخت امام زمان (عج) بهترین راه به سوی سعادت است
به گزارش قم نیوز، جواد سلیمانی، امروز بصیرت را یکی از صفات بسیار بارزی دانست که انسان‌ها را از یکدیگر در مسائل سیاسی، اجتماعی و دینی متمایز می‌کند.
 
وی ادامه داد: بصیرت دیدن با چشم سر نیست بلکه قوه‌ای است در دستگاه فهم انسان که بیشتر به دل مربوط می‌شود.
 
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در قم تصریح کرد: بصیرت برای کسی حاصل می‌شود که علاوه بر استعدادهای ذهنی با تمام وجود آماده دریافت و پذیرای آن باشد.
 
سلیمانی خاطرنشان کرد: دل دارای چشمانی است که می‌بیند و دل رسول خدا (ص) نیز به قدری بصیرت داشت که حقایق را به درستی کشف می‌کردند.
 
وی به تلاش شیطان در انحراف انسان اشاره کرد و افزود: انسان‌های بیدار دل و بصیر به راحتی می‌توانند صواب را از ناصواب تشخیص دهند.
 
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی در قم مطیع خدا بودن را از راه‌های دستیابی به بصیرت عنوان کرد و اظهار داشت: دلی که گناه را به راحتی پذیرفته و تشویش و توهمات نیز در وجودش جا پیدا کرده‌ نمی‌تواند حق را از باطل تمیز دهد چراکه یاد خدا در دلش کمرنگ شده است.
 
سلیمانی وجود بصیرت را در زمان نهضت امام حسین (ع) مهم عنوان کرد و ادامه داد: مردم 2 دسته شده‌اند عده‌ای که در مرتبه ذهن مسیر حق را می‌دانستند اما در سبک مبارزه امام حسین (ع) تردید به دل راه دادند و عده‌ای نیز امام حسین (ع) را فرزند رسول خدا (ص) می‌دانستند و حقانیتش را پذیرفته بودند و اهمیتی به نتیجه کار نمی‌دادند چراکه از کار خود اطمینان داشتند.
 
سلیمانی ادامه می‌دهد: حضرت عباس (ع) نیز راه درست را انتخاب کرده بود و به ولایت امام حسین (ع) اطمینان قلبی داشت و راه امام حسین (ع) را بهترین و درست‌ترین راه‌ها می‌دانست.
 
وی به این حدیث که هر که امام زمانش را نشناسد به جاهلیت مرده است اشاره کرد و یادآور شد: حضرت عباس (ع) می‌دانست امام حسین (ع) برترین شخص در رهبری بر شیعیان است، همانگونه که امام صادق (ع) می‌فرمایند عمویم عباس (ع) بصیرتش به قدری عمیق بود که سطوح عمیق بصیرت برادرشان امام حسین (ع) را درک کرده بودند.
 
عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) در قم حمایت و اطاعت از امام زمان و رهبری در هر زمان را از ویژگی‌های بارز فرد با بصیرت دانست و خاطرنشان کرد: تبعیت از ولایت و شناخت امام عصر (عج) در همه احوال رمز پیروزی و سعادت همگان است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcc1pqs.2bqe48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما