سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب : 16588
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

حضرت عباس(ع) ارتباط بین دیانت و ولایت را درک کرد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: حضرت ابوالفضل(ع) از جمله کسانی است که ارتباط صحیح بین «حکومت و سیاست» و «دیانت و ولایت» را به زیبایی درک کرد.
حضرت عباس(ع) ارتباط بین دیانت و ولایت را درک کرد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام علی انصاری‌ بویراحمدی امروز ضمن تسلیت شهادت حضرت عباس(ع) اظهار کرد: حضرت عباس(ع) از فرزندان شجاع و برجسته امیرمومنان(ع) هستند که دارای ویژگی‌ها و خصوصیات بزرگی بود.
 
وی با اشاره به حماسه‌‌آفرینی حضرت عباس(س) در صحنه کربلا گفت: حماسه‌آفرینی و شجاعت فوق‌العاده و حیدری وی در کربلا زبانزد عام و خاص و مورد اعتراف همگان است.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: علاوه بر اینکه شخصیت فردی حضرت عباس(ع) دارای زوایا و جنبه‌های متعدد و بزرگی است، شخصیت اجتماعی و سیاسی ایشان نیز دارای عظمت و شرافت بسیار والایی است.
 
وی ادامه داد: علاوه بر آنکه حضرت عباس(ع) شخصی متعبد، زاهد، عارف، عالم، سیاستمدار و دارای سجایای اخلاقی فراوانی بود، در مسائل اجتماعی نیز دارای بینش، دیدگاه بسیار عالی و دارای بصیرتی بسیار نافذ و عمیق بود.
 
انصاری بویراحمدی عنوان داشت:‌ حضرت ابوالفضل(ع) از جمله کسانی است که ارتباط صحیح بین «حکومت و سیاست» و «دیانت و ولایت» را به زیبایی درک کرد و علاوه بر درک و فهم نظری در زمینه تکریم اصول اساسی حاصل از موارد مذکور کوشا بود.
 
وی خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) شخصیتی است که در توسعه فرهنگ شناخت ولایت، امامت، جهاد و مبارزه اسلامی به طور جدی کوشا بود و از جمله شخصیت‌هایی است که امام حسین(ع) را در زمینه احیای اسلام اصیل، سیره و سنت پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) کمک کرد.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با بیان اینکه حضرت عباس(ع) الگوی مبارزه و جهاد فی سبیل‌الله است گفت: آن حضرت در نشان دادن الگوی مبارزه با عقاید و افکار فاسد پیش‌قدم شد و الگوی طهارت، پاکی، تقوا، اخلاص و قطع نفوذ و مبارزه با عوام‌فریبی بنی امیه در رسوایی یزیدیان و نشان دادن چهره واقعی حاکمان آنها بود.
 
وی تصریح کرد: عباس علمدار(ع) شخصیتی است که در دمیدن روح مبارزه، جهاد و شهادت در راه خدا در صحرای کربلا نقشی اساسی داشته است و در بصیرت‌بخشی به دیگر اصحاب دارای نفوذ عجیبی بود.
 
انصاری بویراحمدی ادامه داد: حضرت ابوالفضل(ع) از جمله نام‌آورانی است که در شناساندن چهره واقعی اهل بیت(ع) به عنوان مصادیق امامت، ولایت و رهبری جامعه جانفشانی کرد.
 
وی عنوان داشت: حضرت عباس(ع) در تمرکز بخشی و وحدت صفوف اصحاب امام حسین(ع) در جبهه اعتقادی پیروی از امامت امام حسین(ع) و حمایت از آن نقشی محوری و بی‌بدیل داشت.
 
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی تصریح کرد: باید چنین شخصیتی که در حکم یک نایب معصوم در میدان‌های نظری و عملی به زیبایی درخشیده است را به طور مناسب بشناسیم و همه اوصاف و صفات او را مورد بررسی و شناخت قرار دهیم.
 
وی یادآور شد: لازم است عظمت و شخصیت بزرگ حضرت عباس(ع) را به جهانیان به ویژه جهان اسلام بشناسانیم تا به عنوان الگویی بسیار زیبا و سرمشقی بسیار تاثیرگذار باشد تا انسان‌های آزاداندیش، مبارز و عقل‌گرا از ویژگی‌های ایشان استفاده کنند.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdch6mnz.23n-6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما