دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : 16620
مدیرعامل انتقال خون قم خبر داد

اهدای ۷۳۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون قم گفت: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، در قالب مانور عاشورایی انتقال خون ۷۳۰ واحد خون از مردم عزادار قم دریافت شد.
اهدای ۷۳۰ واحد خون در تاسوعا و عاشورای حسینی در قم
به گزارش قم نیوز، علی الهی، درباره آمار دریافت خون سازمان انتقال خون در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: در این دو روز 730 واحد خون از مردم استان قم جذب شد که بیشترین رده‌های سنی اهدا کنندگان خون را گروه سنی 30- 35 تشکیل می‌داد و گروه سنی 25 -30 سال در رده دوم بود.
 
وی تاکید کرد: تحصیلات اهدا کنندگان خون عاشورا و تاسوعای حسینی از زیر دیپلم  تا اساتید دانشگاه را شامل می‌شد که این نشان از شرکت همه اقشار جامعه در این امر خداپسندانه است.
 
الهی افزود: سازمان انتقال خون استان قم برای پاسخ‌‎گویی به این حجم از مراجعات، طرح مانور عاشورایی را برگزار کرد و موفق به پاسخ گویی به مراجعه کنندگان شد و با انجام این مانور  ذخیره خونی خوبی برای استان قم فراهم شده است.
 
مدیرعامل سازمان انتقال خون قم تاکید کرد: با توجه به حس نوع دوستی مردم استان و اهدای به موقع خون، استان قم تا کنون با مشکل کمبود خون مواجه نبوده است و  با توجه به زمان محدود نگهداری خون و فصل سرما، خون مازاد بر نیاز استان قم به استان‌های نیازمند به خون منتقل می‌شود.
 
الهی تاکید کرد: با انتقال خون‌های مازاد به استان‌های نیازمند، به هیچ عنوان شاهد امحای خون و ضایع شدن این عامل حیاتی نیستیم و قدر اهداء خون شهروندان قمی دانسته می‌شود.
 
انتهای پیام/ 125
 
https://qomnews.ir/vdce7p8z.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما