سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : 16663
در دیدار با جمعی از اساتید دانشگاه‌های ژاپن مطرح شد

تاکید آیت‌الله مکارم بر افزایش ارتباطات فرهنگی ایران و ژاپن

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به تبلیغات دروغین غربی‌ها بر ضد ایران و ژاپن بیان کرد: ما باید بدون توجه به تبلیغات دیگران، همدیگر را به وسیله خودمان بشناسیم.
تاکید آیت‌الله مکارم بر افزایش ارتباطات فرهنگی ایران و ژاپن
به گزارش قم نیوز، به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی، این مرجع تقلید در دیدار جمعی از اساتید دانشگاه کیوتو ژاپن با اشاره به روابط تاریخی مردم ایران با ژاپن تصریح کرد: ما ژاپنی‌ها را مردمی باهوش، فعال و سالم می‌دانیم و هنگامی که می‌خواهیم در مورد افراد فعال و پیشرو مثال بزنیم، از ژاپنی‌ها نام می‌بریم.
 
وی با اشاره به وقوع حوادث سخت طبیعی در ژاپن گفت: وقتی حوادث سخت طبیعی در ژاپن واقع می‌شود و مردم را گرفتار می‌کند، ما به طور جد ناراحت و متأثر می‌شویم.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به گسترش روابط بین ایران و ژاپن تصریح کرد: لازم است روابط ما با ژاپن روز به روز بیشتر و بهتر شود و این‌گونه ملاقات‌ها بیش از پیش انجام شود.
 
وی افزود: به خصوص باید در مسائل مذهبی بحث‌های جدی و فراوانی با همدیگر داشته باشیم و این میسر نمی‌گردد مگر اینکه ارتباطات بیشتری با هم داشته باشیم.
 
استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به تبلیغات دروغین غربی‌ها بر ضد ایران و ژاپن بیان کرد: متأسفانه مسائل سیاسی غربی و تبلیغات دروغین دشمنان بر ضد ما و شما موجب می‌شود که گاهی ما از هم دور شویم.
 
وی افزود: ما باید بدون توجه به تبلیغات دیگران، همدیگر را به وسیله خودمان بشناسیم.
 
بر اساس این گزارش اساتید دانشگاه‌های ژاپن در این سفر مایل بودند که از مراسم عزاداری و تعزیه‌خوانی دیدن کنند و هنگامی که این مراسم پرشور و پرغوغا را دیدند مورد تأثیر قرار گرفته و اظهار کردند که باور ندارند چنین مراسم مؤثری وجود داشته باشد.
 
آنها همچنین اظهار ‌داشتند که واقعاً از وقایع عاشورا و مراسم حسینی متأثر شده و از اینکه عزاداری به این عظمت برگزار شد تعجب کرده‌اند و مراسم موجب آشنایی بیشتر آنها با شهادت امام حسین(ع) شد.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbf0b8.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما