دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : 16821
رییس سازمان صنعت و تجارت قم:

700 میلیارد تسهیلات ریالی به واحدهای تولیدی و صنعتی قم اختصاص یافت

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: 700 میلیارد تسهیلات ریالی سرمایه در گردش صندوق توسعه ملی به واحدهای تولیدی و صنعتی این استان اختصاص یافت.
700 میلیارد تسهیلات ریالی به واحدهای تولیدی و صنعتی قم اختصاص یافت
به گزارش قم نیوز از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، یونس عالی پور روز شنبه در این زمینه افزود: با توجه به نوسانات قیمت ارز در کشور، برخی واحدهای تولیدی و صنعتی با کمبود شدید سرمایه در گردش خود مواجه شده و برای تامین مواد اولیه خود به مشکل دچار شدند؛ لذا این مبلغ به واحدهای تولیدی و صنعتی استان قم اختصاص یافت.
 
وی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان را تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش عنوان و اضافه کرد: این تسهیلات از محل اعتبارات ریالی صندوق توسعه ملی به واحدهای صنعتی استان اختصاص یافته که در جلسات کارشناسی با حضور مدیران واحدهای صنعتی جهت بررسی نیازمندی واحدهای موجود در استان، متقاضیان واجد الشرایط به بانک های عامل معرفی می شوند.
 
وی با تاکید بر حمایت از واحدهای صنعتی استان در سال مزین به نام ˈحماسیه سیاسی حماسه اقتصادیˈ، تصریح کرد: با تزریق این میزان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی استان، بخش عمده هزینه های تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش تولید کنندگان مرتفع می شود.
 
عالی پور افزود: تامین تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی علاوه بر تسریع در روند ادامه فعالیت واحدهای صنعتی، مشکل رکود تولید این واحدها را برطرف خواهد کرد و گام بلندی در توسعه صنعتی و پویایی اشتغال محسوب می شود.
 
وی با اشاره به اینکه تعداد 148 واحد در سال 91 و 27 واحد در شش ماهه نخست سال جاری جهت استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش به بانک های عامل معرفی شده اند، افزود: از کل مبلغ مورد نظر مصوب صندوق توسعه ملی، مقدار560 میلیارد ریال در سال 91 پرداخت و مبلغ200 میلیارد ریال در سال جاری اختصاص یافته است.
 
وی در پایان اظهار داشت: پرداخت این تسهیلات با هدف بهره برداری از سرمایه گذاری های انجام شده در واحدهای تولیدی، استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و نیروی کار واحدهای فوق الذکر و تامین هزینه های تولیدی واحدهای اولویت دار می باشد.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdchz6nz.23n-idftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما