سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : 16854
آیت‌الله حسینی بوشهری:

طلاب از مسائل روز کشور غافل نشوند

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزهای علمیه کشور گفت: یک طلبه باید از مسائل روز و مباحث سیاسی مطلع باشد چرا که این مهم از مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
طلاب از مسائل روز کشور غافل نشوند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در نشست مدیران مدارس حوزه‌های علمیه کشور، با بیان اینکه مدیریت مدارس علمیه صرفا اداری و دفتری نیست، اظهار کرد: مدیریت مدارس علمیه کاری عبادی است از آن جهت که خروجی و نتیجه آن امری مقدس و ادای وظیفه نسبت به دین، تربیت مبلغان و مروجان دین است.
 
مدیر حوزهای علمیه کشور افزود: برنامه‌ریزی دقیق برای طلاب در زمینه های علمی- تربیتی انتظاری است که مدیریت حوزه از مدیران مدارس دارد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه برنامه ریزی صحیح در حوزه‌ها رمز موفقیت است، خاطرنشان کرد: طلاب بایستی در کنار درس و مباحث علمی و اخلاقی خود در حوزه سیاسی نیز از اساتید فن و مورد تائید بهره ببرند تا در مباحث اجتماعی و مسائل روز نیز پیشرفت نمایند.
 
وی با بیان این نکته که مفاسد و آسیب های اجتماعی در کمین همه انسان هاست، تصریح کرد: راه رهایی از مفاسد و مخاطرات آن تقویت بنیه اخلاقی طلاب و مشارکت دادن در امور جاری مدارس علمیه است.
 
آیت الله حسینی بوشهری گفت: یک طلبه باید از مسائل روز و مباحث سیاسی مطلع باشد چرا که این مهم از مطالبات امام راحل و رهبر معظم انقلاب است.
 
مدیر حوزهای علمیه کشور اولویت‌بندی در مسائل را از دیگر انتظارات مدیریت حوزه از مسئولان برشمرد و بیان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها باید اهتمام ویژه‌ای دراین باره داشته باشد و در مسائل اهم و مهم کنند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاخیر در کارها را از عوامل ناکارآمدی مدیریت عنوان کرد و گفت: زمان‌بندی، برنامه‌ریزی و دقت توام با سرعت در انجام امور مدیریتی بسیار مهم است، مدیران موفق حوزوی باید با رفتار صحیح و شایسته خود الگوی طلاب باشند.
 
وی به بیان ویژگی‌های مدیر موفق در برابر طلاب پرداخت و افزود: رعایت سجایای اخلاقی باید از خصوصیات مدیران مدارس علمیه باشد چرا که اگر مدیری خصایل اخلاقی و رفتاری نداشته باشد اثرگذاری خود را از دست می دهد.
 
آیت الله حسینی بوشهری با تاکید بر بهره گیری از تجربیات مدیران موفق، بیان کرد: بهره گیری از تجربیان مدیران موفق امری لازم و ضروری برای مدیران تازه کار است و این امر سبب استفاده بهینه از وقت است.
 
مدیر حوزهای علمیه کشور گفت: در مباحث علمی، مباحثه رکن اصلی حوزه های علمیه است که نظارت مدیران بر مباحثات طلاب سبب تقویت بنیه علمی طلاب، رفاق، انس و الفت طلاب با مدیران می شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcdoj0f.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما