شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب : 16960
امام جمعه قم:

از فرصت به دست آمده برای تحقق حماسه اقتصادی استفاده شود

قم نيوز : قم نیوز: امام جمعه قم بابیان اینکه باید از فرصت به دست آمده برای تحقق حماسه اقتصادی استفاده شود گفت: البته آمریکا در عرصه‌های بین‌المللی هیچ‌گاه قابل اطمینان نیست.
از فرصت به دست آمده برای تحقق حماسه اقتصادی استفاده شود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری دیروز در خطبه نخست نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: امامان معصوم(ع) بر اساس مبانی دینی ویژه‌ای با ظالمان و مستکبران زمان خود مبارزه می‌کردند که از آن جمله می‌توان به ضرورت عدم تسلط کفار بر مسلمانان، پاسداری از مرزهای اعتقادی، مبارزه با ظالم، حمایت از مظلوم و تولی و تبری اشاره کرد.
 
وی افزود: شیوه مبارزاتی اهل بیت(ع) با توجه به شرایط زمان و مکان تغییر می‌یافت؛ در دوران امام سجاد(ع) به دلیل شرایط زمانه، ایشان دفاع از مفاهیم اعتقادی و فریاد علیه ظلم را در قالب دعاهای مختلف انجام دادند.
 
امام جمعه قم با بیان اینکه تسلط کفار بر مسلمانان به تصریح قرآن و روایاتی از حضرت محمد(ص) نفی شده است خاطرنشان کرد: به همین دلیل در برخی شرایط امامان معصوم(ع) تغییر تاکتیک می‌دادند و نمی‌گذاشتند میان مسلمانان اختلاف بیافتد تا زمینه برای تسلط کفار فراهم شود.
 
وی در خطبه دوم با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) عنوان داشت: امیدواریم خداوند بر ما منت نهد و بتوانیم با مکتب ایشان و سایر اهل بیت(ع) آشنا شویم.
 
حسینی بوشهری هشتم آذر روز همبستگی با ملت فلسطین را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم این کشور از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند که امیدواریم با عنایات الهی روزی فلسطین آزاد شده و آنها به شهر و دیار خود بازگردند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به دهم آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس بیان داشت: این شهید بزرگوار الگوی یک انسان دینی و سیاسی است؛ نمایندگان مجلس اگر می‌خواهند مجلسی در تراز این جمله «مجلس در رأس همه امور است» بسازند باید مدرس‌گونه عمل کنند و در این صورت هیچ کس در جمله بیان شده تردید نخواهد کرد.
 
وی سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی را مورد توجه قرار داد و افزود: همه باید سعی کنیم به قانون پایبند باشیم و به آن عمل کنیم.
 
حسینی بوشهری در ادامه به هفته بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در ابتدای این هفته در جمع فرماندهان بسیجی خمینی‌وار خروشیدند؛ بسیج تشکیلاتی نظامی نیست و همه کسانی که احساس مسئولیت می‌کنند و عقیده دارند باید در خدمت نظام اسلامی باشند یعنی همه مدیران، حوزویان، نیروهای مسلح و همه کارکنان و کارگران کشور بسیجی هستند.
 
امام جمعه قم فرهنگ بسیجی را تکیه بر توان داخلی و بیگانه‌ستیزی دانست و با اشاره به روز نیروی دریایی افزود: آن روزی که نیروی دریایی ایران قهرمانانه از کانال سوئز عبور می‌کند دنیا را به تعجب و ستایش وا می‌دارد؛ نیروی دریایی ایران در دوران دفاع مقدس و پس از آن حماسه‌های زیادی آفریده است.
 
وی انفجار در مقابل سفارت ایران در بیروت را مورد توجه قرار داد و گفت: این حرکت کور نتیجه اتحاد میان تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها و کسانی است که در باتلاق جنگ سوریه مانده‌اند زیرا با باور احساس می‌کنند تدابیر جمهوری اسلامی در منطقه اهمیت دارد و گمان می‌کنند با این ضربه‌ها می‌توانند ملت ایران را از پیشرفت باز دارند در حالیکه از این حقیقت غافلند که شهادت افتخار ماست.
 
حسینی بوشهری با اشاره سیل محکومیت‌های بین‌المللی این موضوع عنوان داشت: سفیر ایران در لبنان به من گفت حتی فرصت این را نداریم که به همه پیام‌های تسلیت پاسخ بدهیم؛ به یقین جمهوری اسلامی راهی را که در پیش گرفته ادامه خواهد داد.
 
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در ادامه به مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب به سیاست‌مداران ایرانی میدان دادند و در نهایت توافق‌نامه‌ای به امضا رسید و رئیس جمهور هم در نامه‌ای به رهبری گفت این مذاکرات با همه پیچیدگی‌ها حقانیت جمهوری اسلامی را اثبات کرد و حق غنی‌سازی با رعایت همه جوانب به رسمیت شناخته شد؛ رهبر معظم انقلاب هم در پاسخ فرمودند با توجه به آنچه مرقوم داشته‌اید کار تیم مذاکره‌کننده در خور تقدیر و تشکر است و در عین حال چند نکته را هم مطرح فرمودند و گفتند این کار می‌تواند پایه هوشمندانه اقدامات بعدی صورت بگیرد و نیز تیم مذاکره‌کننده باید هوشیاری خودش را نشان بدهد و در مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادگی کند.
 
وی اضافه کرد: رهبری در جمع فرماندهان بسیجی فرمودند هیئت مذاکره‌کننده مورد تایید است و من در جزئیات دخالت نمی‌کنم ولی نرمش قهرمانانه این نیست که از اصول خود دست برداریم.
 
حسینی بوشهری با اشاره به نتایج توافق‌ صورت گرفته بیان داشت: رعایت حقوق، خطوط قرمز و حق غنی‌سازی ایران در این توافقنامه آمده است ولی رئیس جمهور آمریکا خیلی زود اعلام کرد که ما هرگز حق غنی‌سازی را به رسمیت نمی‌شناسیم و این همان معنای جمله رهبری است که فرمودند آمریکا قابل اطمینان نیست؛ ما نیز به یاوه‌گویی‌های دشمنان کوچکترین اعتنایی نخواهیم کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر استفاده از فضای به وجود آمده افزود: نباید از برداشته شدن برخی تحریم‌ها برای ورود کالاهای غیر ضروری بهره برد بلکه باید فرصت را غنیمت شمرد و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حماسه اقتصادی را تحقق بخشید زیرا رفع همه مشکلات در گرو برداشته شدن تحریم‌ها نیست و باید به نیروهای داخلی تکیه کرد.
 
وی در خاتمه پیمان امنیتی میان آمریکا و افغانستان را غم‌انگیز دانست و گفت: آمریکا زمینه حضور خود به مدت 10 سال را فراهم کرده؛ اتباع این کشور از قانون کاپیتولاسیون برخوردار شده‌اند و حق دارند هر جا بخواهند پایگاه بسازند و وارد هر خانه‌ای بشوند و آنجا را تفتیش کنند و این در حقیقت پیمانی استعماری است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcbg9b8.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما