دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : 17055
شهردار قم تاکید کرد

لزوم منطقه‌محوری خدمات شهری برای تسهیل در امور مردم

قم نيوز : قم نیوز: شهرداری قم بر لزوم تفویض اختیار به شهرداری‌های مناطق به منظور منطقه‌محوری در راستای تسهیل در امور مردم تاکید کرد.
لزوم منطقه‌محوری خدمات شهری برای تسهیل در امور مردم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در بیست و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که با موضوع تصویب سیاست‌های کلی بودجه سال 93 شهرداری و سازمان‌های تابعه برگزار شد پیشنهادی برای تدوین در سیاست‌های بودجه ارائه کرد که بر اساس آن تفویض اختیار به شهرداری‌های مناطق به منظور منطقه‌ محوری در راستای تسهیل در امور مردم صورت گیرد.
 
وی گفت: امیدواریم بتوانیم در سال 93 تحولی در این زمینه ایجاد کنیم تا مردم منتظر مجوز و موافقت شهرداری مرکز نشوند.
 
شهردار قم در ادامه یکی از معضلات شهرداری طی 2 سال گذشته را املاکی دانست که در مسیر طرح‌های غیر اولویت‌دار قرار دارند و در این زمینه گفت: با توجه به اینکه این مورد در بودجه نیامده به افرادی که املاک آن‌ها در مسیر این طرح‌هاست نه می‌توانیم مجوز ساخت بدهیم و نه بودجه‌ای داریم که این املاک را خریداری کنیم.
 
وی با بیان اینکه پیش‌بینی نشدن این موضوع مشکل مردم نیست، تاکید کرد: باید گلوگاه و بودجه‌ای در این بخش مشخص شود و تدبیر اساسی اندیشیده شود تا بتوانیم پاسخگوی مردم باشیم زیرا برای آن‌ها قابل قبول نیست که بگوییم در بودجه، پیش‌بینی این موارد را نکرده‌ایم.
 
دلبری همچنین در مورد یکپارچه‌سازی حقوق در شهرداری و سازمان‌های تابعه شهرداری اظهار داشت: این عدالت نیست؛ کسی که در کار اجراست و کار شبانه‌روزی دارد با کسی که در ساعت اداری مشغول فعالیت است نباید به صورت یکسان دیده شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه باید برای رفع این مشکل‌ ساز و کار اجرایی تدوین شود، نظام پرداخت حقوق کارکنان را دارای مشکل دانست و ادامه داد: به عنوان مثال اضافه کار برای کسی است که کار اضافه‌تری انجام می‌دهد که البته امروز به حق تبدیل شده است.
 
شهردار قم تصریح کرد: اضافه کار را برای ترمیم حقوق می‌دهیم که این اشتباه است اگر حقوق کم است باید ساز و کاری برای افزایش حقوق اندیشیده شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdchmvnz.23nqmdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما