چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 17111
شهردار قم:

فرایند صدور پروانه ساختمانی تسریع شود

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم خواستار تسریع در فرایند صدور پروانه ساختمانی شد و گفت: بخش زیادی از زمان صدور پروانه را سازمان نظام مهندسی به خود اختصاص می‌دهد.
فرایند صدور پروانه ساختمانی تسریع شود
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری در بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان قم برگزار شد در سخنانی فرایند صدور پروانه را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: قشر محدودی از این موضوع آگاه هستند که بخشی زیادی از زمان صدور پروانه را سازمان نظام مهندسی به خود اختصاص می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه اکثر مردم این تأخیر در صدور پروانه را از ناحیه شهرداری می‌بینند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که از حدود 6 ماهی که صدور یک پروانه ساختمانی زمان می‌برد 20 روز آن برای شهرداری است که ما نیز باید آن را کوتاه کنیم.
 
شهردار قم با بیان اینکه برای صدور پروانه، زمان را از متقاضیان می‌گیریم، گفت: کسی که ابتدای سال درخواست می‌دهد 6 ماه طول می‌کشد که پروانه دریافت کند که عمده علت تاخیر بحث مهندسان است و این موضوع در اذهان مردم به اسم شهرداری تمام می‌شود.
 
وی عمده تخلفات ساختمانی را دو نقشه‌ای بودن ساختمان‌ها دانست و با بیان اینکه این کار از ریشه اشکال دارد، ابراز داشت: این موضوع عامل ترویج تخلف در ساخت و ساز است که در این بخش سازمان نظام مهندسی باید پیگیری کند.
 
دلبری همچنین با بیان اینکه در اذهان عمومی این‌گونه است که نظام مهندسی پولی که می‌گیرد بابت یک «مُهر» است، تاکید کرد: این تفکر به این دلیل است که تصور می‌شود نظارت‌ها و آمد و شدها در رابطه با موضوعات ساختمانی و استحکام بنا از سوی مهندس ناظر وجود ندارد.
 
وی یکی دیگر از مشکلات را تعرفه اشتباه در جرایم ماده 100 دانست و افزود: این موضوع موجب شده برای کسانی که این تخلفات را انجام می‌دهند توجیه اقتصادی داشته باشد.
 
شهردار قم از تخفیف 17 میلیاردی برای ساخت یک هتل پنج ستاره از سوی شهرداری به سرمایه‌گذار خبر داد و گفت: این اقدام که با لایحه شهرداری و تایید شورا انجام شد به منظور حمایت از سرمایه‌گذار انجام شد اما همین سرمایه‌گذار در مباحث نظام مهندسی با مشکل مواجه شده است.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdca66n6.49n0615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما