چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : 17117

چه کسی بر کرسی ریاست دانشگاه صنعتی قم تکیه می‌زند؟

قم نيوز : قم نیوز: با آغاز به کار وزیر قمی علوم و تحقیقات و فناوری، شمارش معکوس برای تعویض روسای دانشگاه‌ها و تعیین رئیس برای دانشگاه‌هایی که با حکم سرپرستی اداره می‌شوند، آغاز شده است.
چه کسی بر کرسی ریاست دانشگاه صنعتی قم تکیه می‌زند؟
به گزارش قم نیوز، زمانی که نام دکتر رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح شد، بارقه‌‎ای از امید در جامعه دانشگاهی قم فارغ از مسائل سیاسی جوانه زد زیرا فرجی دانا متولد شهر قم است و این امید می‌رفت که با انتخاب وی به عنوان وزیر علوم، جان تازه در کالبد دانشگاه‌های بی رمق شهر علم و اجتهاد دمیده شود.
 
اگر چه عملکرد وزیر علوم بعد از رای اعتماد مجلس، تحت الشعاع مسائل سیاسی و انتصاب‌های وی قرار گرفت اما به نظر می‌رسد جامعه دانشگاهی قم در مورد رویکرد مثبت فرجی دانا به شهر قم، درست اندیشیده است.
 
اخبار رسیده حکایت از این دارند که پس از حل و فصل مسائل مانده وزارت علوم که در دوران دولت یازدهم تا ماه قبل توسط سرپرست اداره شده است، هم اکنون نوبت حل و فصل مشکلات برخی از شهرهای مهم مانند قم شده است.
 
از جمله واحدهای دانشگاهی که جامعه دانشگاهی و صنعتی قم، امید زیادی به آن بسته است، دانشگاه صنعتی قم است. دانشگاهی که قرار بود نیاز دانشجویان قم را به دانشگاه صنعتی بومی از یک طرف و نیاز جامعه صنعت به فارغ التحصیل را از طرف دیگر تامین کند اما به مجرد استعفای رئیس و موسس آن و نصب سرپرست فعلی دانشگاه، به دلایل متعدد از این هدف فاصله گرفت.
 
به نظر می‌رسد توجه وزارت خانه و شخص وزیر، بالاخره به وضعیت دانشگاه‌های قم جلب شده است و به زودی شاهد نصب رئیس جدید برای دانشگاه صنعتی قم باشیم. از میان کاندیداهای ریاست این دانشگاه، منابع آگاه از دکتر خوشنویسان، دکتر هاشمی و دکتر محسنی به عنوان نامزدهای ریاست دانشگاه صنعتی قم که از بخت بیشتری برخوردار هستند، نام می‌برند.
 
دکتر بهرام خوشنویسان، عضو هیئت علمی دانشگاه کاشان و از اساتید مبرز دانشگاه صنعتی قم است که به دلایلی در سال‌های اخیر و بعد از انتصاب سرپرست جدید، کمتر با دانشگاه صنعتی قم همکاری می‌کند. وی دارای مدرک دکترای فیزیک حالت جامد بوده و جزو اساتید مطرح در این رشته به شمار می‌رود.
 
دکتر هاشمی و دکتر محسنی نیز از اساتید دانشگاه صنعتی قم هستند که دارای بار علمی مناسبی هستند و در صورت تکیه زدن بر کرسی ریاست، توقع اصلاح مشکلات دانشگاه صنعتی قم می‌رود زیرا هم از سابقه علمی خوبی برخوردارند و هم در میان جامعه دانشگاهی از شهرت مثبتی برخوردار هستند.
 
از سوی دیگر خبرهای رسیده حاکی از این است که مؤسس و نخستین رئیس دانشگاه صنعتی قم، دکتر آخوندی نیز به عنوان نامزد کرسی ریاست دانشگاه پیام نور نام برده شده است. دکتر آخوندی، دارای مدرک دکترای فیزیک بوده و سابقه فعالیت چند ساله در دانشگاه پیام نور کشور را دارد.
 
به نظر می رسد وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، باید به سرعت از حاشیه‌های سیاسی فاصله بگیرد و بر اصلاح وضع برخی دانشگاه‌ها که از دوران تغییر دولت، دچار ضرر شده‌اند، متمرکز شود.
 
انتهای پیام /125
https://qomnews.ir/vdcguq9q.ak9uq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

دانشگاهی
بسیار جالب و قابل تامل است. به امید خدا .
صادق
دکتر محسنی شایسته ترین برای ریاست دانشگاه صنعتی قم می باشد (عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی قم)
گمنام
به نظر من هیچکدام صلاحیت این کار را ندارند.ریاست دانشگاه باید از بیرون از دانشگاه و از دانشگاههای سطح بالا انتخاب شود.وگرنه باز همان خواهد شد که هست....
جواب گمنام
اتفاقا انتخاب از داخل دانشگاه است. اگر از بیرون بیاد فاتحه دانشگاه خوانده است! انشا الله کسی بر این مسند خواهد نشست که بتواند با اقتدار آلودگی های دانشگاه را با مدیریت بهینه خود بزداید و آبروی استان را برگرداند. همه هم می دانند او کیست؟! او بسیار نرم و آرام می آید و همه از آمدنش شوکه می شوند. او دست همه افراد آلوده و مستبد را کوتاه می کند. قیامش با عنایت خداوند به نتیجه می رسد و ظالمان به جزای عمل خود خواهند رسید. خداوند او را برای نظام حفظ نماید. ان شا الله