سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 17563
مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم خبر داد

رتبه نخست قم در شاخص بهره‌وری آموزش فنی و حرفه‌ای

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان قم گفت: امسال پیش‌بینی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در سطح قم را کرده‌ایم که این هدف با توجه به رتبه یک در شاخص بهره‌وری از دستگاه‌ها و کارگاه‌ها، محقق می‌شود.
رتبه نخست قم در شاخص بهره‌وری آموزش فنی و حرفه‌ای
به گزارش قم نیوز، احمد عطارنیا که صبح امروز در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی سخن می‌گفت، با اشاره به فعالیت‌های این اداره کل در قم، اظهار کرد: در دو سال گذشته 3 مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در قم راه اندازی شده که این مراکز در مناطق پردیسان، انتهای نیروگاه و مرکز امام حسین(ع) واقع هستند.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قم تصریح کرد: مرکز شماره 3 واقع در خیابان انقلاب بازسازی شده و 3 مرکز نیز به صورت دو شیفته مورد بهره برداری قرار گرفته‌اند که سبب افزایش بهره‌وری این اداره کل شده است.
 
عطارنیا با اشاره به اینکه توانمندسازی کارآموزان این مراکز، هدف اصلی اداره کل فنی و حرفه ای استان قم است، افزود: یک مرکز مشاوره شغلی و یک مرکز کارآفرینی نیز در قم راه اندازی شده که کار رصد آموزش دیده‌ها و ارائه مشاوره‌های شغلی را به عهده دارد.
 
وی تصریح کرد: نیاز اصلی بازار کار به تکنسین آموزش دیده است اما دانشگاه‌ها کارشناس تربیت می‌کنند و هرم شغلی در حال حاضر از 66 درصد کارشناس و 33 درصد تکنیسین تشکیل شده که این مسئله باید برعکس باشد و در 3 مرکز آموزش علمی و کاربردی در قم، در حال تربیت تکنیسین هستیم.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای قم خاطرنشان کرد: یکی از دیگر فعالیت‌های این اداره کل در قم، راه اندازی مراکز بین کارگاهی و جوار کارگاهی است که در کنار کارخانه‌ها برای ارتقاء سطح آموزش کارکنان آن‌ها راه اندازی شده است و عمدتا در شهرک‌های صنعتی قم واقع هستند. از سوی دیگر تفاهم نامه ای نیز با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای آموزش مهارت‌های فنی به طلاب و خانواده ایشان منعقد شده است که باعث افزایش توانمندی‌های فنی ایشان می‌شود.
 
عطارنیا افزود: اداره کل فنی و حرفه ای استان قم در شاخص‌های کشوری رتبه خوبی دارد که در شاخص بهره وری رتبه نخست کشور، و در میزان بهره گیری از کارگاه‌ها، به 147 درصد بهره گیری رسیده است که این مهم با عقد تفاهم با دانشگاه‌ها و کار 3 شیفته در کارگاه‌ها ممکن شده است.
 
وی تصریح کرد: ما در کارگاه‌هایمان 40 دستگاه تراش یا 1 دستگاه CNC داریم که به عنوان مثال دانشجویان دانشگاه صنعتی قم به علت فقر امکانات، تا پایان تحصیل رنگ دستگاه CNC را نمی‌دیدند که با این تفاهم نامه، این مسئله حل شده است.
 
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قم با اشاره به آموزش قالیبافان و کارگران صنعت ساختمان، اظهار کرد: 20 هزار قالیباف و 16 هزار کارگر ساختمانی آموزش دیده‌اند که برای 17 هزار قالیباف گواهی نامه صادر شده است که برای بیمه آنها به کار می‌آید.
 
عطارنیا افزود: در سال 91، این اداره کل موفق به کسب 9 مدال در المپیاد فنی و حرفه ای شامل 1 طلا، 2 نقره و چند برنز و دیپلم افتخار شد. از سوی دیگر آمار آموزش‌های این اداره از 1 میلیون و 864 هزار ساعت در سال 90، به 2 میلیون و 213 هزار در سال 1391 رسیده است و در پیش بینی می‌شود در سال 1392 به آمار 2 میلیون و 500 هزار نفر ساعت برسیم.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcbfsb8.rhbz0piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما