يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 17551
رئیس اداره خودکفایی کمیته امداد قم خبر داد

تشکیل کلاس‌های آموزش اشتغال برای مددجویان قمی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اداره خودکفایی کمیته امداد قم گفت: این سرفصل آموزشی در قالب دو سرفصل آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت است، که متناسب با نیاز و نوع شغل مددجویان در این طرح ها شرکت می کنند.
تشکیل کلاس‌های آموزش اشتغال برای مددجویان قمی
به گزارش قم نیوز، حسین عبدالحی، درباره برگزاری کلاس های کارگاهی-توجیهی کمیته امداد برای مددجویان اظهار کرد: سرفصل آموزش یکی از مهمترین سرفصل های حوزه اشتغال و خودکفایی است که بر اساس این سرفصل خانواده های تحت حمایت کمیته امداد مرتبط با نوع مشاغل آموزش داده می شوند.
 
رئیس اداره خودکفایی کمیته امداد قم افزود: این سرفصل آموزشی در قالب دو سرفصل آموزشی بلند مدت و کوتاه مدت است و مددجویان متناسب با نوع شغل و نیاز خود در این طرح ها شرکت می کنند و از مشاوره های این مرکز در بهتر شدن کارهای خود بهره مند می شوند.
 
وی با اشاره به دوره های بلند آموزشی تصریح کرد: در این دوره ها مددجویان بعد از گذراندن دوره استاندار آموزشی که توسط سازمان فنی و حرفه ای تعریف شده است و ارائه گواهی پایان دوره هزینه دوره طی شده را از طرف کمیته امداد دریافت می کنند.
 
عبدالحی با اشاره به هدف دوره های آموزشی خاطرنشان کرد: مددجویان بعد از گرفتن  مدرک با زمینه سازی برای کسب تجربه و مهارت می توانند در حیطه مرتبط با تخصص خودشان شاغل شوند و درکنار داشتن مدرک و گذراندن دوره های آموزشی؛ با آگاهی کافی وارد بازار کار شوند.
 
رئیس اداره خودکفایی کمیته امداد استان تاکید کرد: سر فصل دوم این آموزش دوره های آموزشی کوتاه مدت را شامل می شود و در صورت احساس نیاز به صورت کلاس های آموزشی توجیهبی یک روزه برای مددجویان برگزار می شود. 
 
وی با اشاره به کلاس آموزشی صبح امروز در کمیته امداد عنوان کرد: این آموزش کوتاه مدت برای مجریان طرح های دامی استان، برای آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام در نظر گرفته شده است و هدف بالا بردن سطح آگاهی مددجویان است.
 
عبدالحی گفت: در کلاس آموزشی امروز مجریان طرح های دامداری از بین جمعیت مددجویان استان با تمرکز بخش قنوات در این دوره آموزشی یک روزه شرکت می کنند که با مسائل مربوط به امور دام آشنا می شوند.
 
رئیس اداره خودکفایی کمیته امداد استان با تاکید بر این که آموزش ها بر اساس نیازهای روز سنجیده می شود، تصریح کرد: در دوره قبل برای زنان قالی باف نیز یک کلاس توجیهی در نظر گرفته شد که متناسب با نیازشان در زمینه باف فرش به آن ها ارائه آموزش شد.
 
وی با اشاره به استفاده از کارشناسان در این دوره ها بیان کرد: در دوره امروز از کارشناس اداره دامپزشکی برای شناخت بیماری های مشترک بین انسان و دام و راه های پیشگیری کمک گرفته شد. از کارشناس بیمه برای توضیح درباره بیمه محصولات دامی و زراعی نیز استفاده شد.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcizwaz.t1ayw2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما