يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : 17547
مدیر کل کمیته امداد قم خبر داد

رشد ۹۰ درصدی کمک های مردم قم به کمیته امداد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: در ۶ ماهه اول امسال کمیته امداد ۱۰۴ میلیارد ریال کمک مردمی دریافت کرد که نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته رشد ۹۰ درصدی دارد.
رشد ۹۰ درصدی کمک های مردم قم به کمیته امداد
به گزارش قم نیوز، عبداله جلالی، با اشاره به رتبه 97/62 درصدی کمیته امداد در بین ادرات  استانی و تلاش این مرکز برای محرومیت زدایی اظهار کرد: جامعه نسبت به فقر و محرومیت تکالیفی دارد که نشأت گرفته از عقاید و توجه به سیره عملی پیامبر(ص) اسلام است.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان  قم با اشاره به کمک های مردم استان به محرومان افزود: در استان قم توجه به محرومین و ایتام بسیار قابل توجه است که تبلور آن در ماه مبارک رمضان و طرح اکرام ایتام بوده است.
 
وی با تاکید بر حمایت خیرین از مددجویان تصریح کرد: 2400 یتیم زیر 18 سال در قم وجود دارد که توسط 15800 حامی حمایت می شوند. در طرح حامی ایتام خیرین از یک یتیم تا 164 یتیم را حمایت می کنن دکه در این راه کمیته امداد را یاری می کنند.
 
جلالی با تاکید بر رشد کمک های مردمی به کمیته امداد خاطرنشان کرد: در 8 ماهه امسال 23 میلیارد و 400 میلیون ریال جهت کمک به ایتام توسط کمیته امداد جمع آوری شده است که این عدد نسبت به زمان مشابه سال قبل 35/7 درصد رشد داشته است.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: میانگین سرانه دریافتی ماهیانه هر یتیم در سال 92 در قم یک میلیون و 300هزار ریال است که نسبت به 8 ماهه مشابه سال گذشته 34 درصد رشد داشته است و این یک حرکت چشمگیر و مطلوب در زمینه حمایت به ایتام است.
 
213 واحد مسکونی از گاز و برق محروم است
 
وی  با تاکید به مشکل مسکن به عنوان یکی از دغدغه های این افراد، عنوان کرد: به همین منظور جهاد مسکن سازی را در استان مطرح کردیم که مورد استقبال مردم نیز واقع شد و 400 واحد که نیاز به بازسای و تعمیر داشت را در این طرح مرمت کردیم.
 
جلالی با اشاره به عدم همکاری برخی از دستگاه ها در امر ساخت مسکن برای مددجویان، تاکید کرد: در حال حاضر 213 واحد مسکونی نیز ساخته شده که خانواده ها نیز مشخص شده است. با پیش بینی کمیته امداد این منازل تا مهر باید تحویل صاحبانشان داده می شد که با عدم همکاری اداره گاز و برق مواجه شدیم و منازل علیرغم کامل شدن خالی از سکنه هستند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم با تاکید بر تلاش برای فراهم کردن زندگی بدون دغدغه مددجویان، عنوان کرد: برای پروژه ساخت این منازل 130 میلیارد ریال هزینه شده است  که بر اساس آن وقتی مالک وارد خانه خود می شود حتی نیازی به پرداخت اقساط هم نداشته باشد.
 
وی اظهار کرد: امسال به نیت اسم حضرت علی(ع)، 110 مسکن دیگر احداث شده است که کار تکمیل آن یک سال زمان می برد. بنابراین اگر هر خیر 200 میلیون ریال به کمیته امداد کمک کند یک خانواده نیاز مند صاحب مسکن می شود.
 
جلالی با بیان مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مادی افزود: پرداخت کمک معیشت ماهیانه از 450 -750 هزار ریال به افراد تحت پوشش را علیرغم مشکلات اقتصادی تا کنون بدون وقفه ادامه دادیم و سعی کردیم که مددجویان با مشکل اقتصادی روبه رو نشوند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: کمیته امداد 4600 دانش آموز و 1150 دانشجو را حمایت مالی می کند و مهمترین هدف کمیته امداد ارائه خدمات به این قشر است که با اتکا به تحصیلات بتوانند بر مشکلات معیشتی و اقتصادی خودشان غلبه کنند، که امسال در این زمینه بیش از 5 میلیارد ریال هزینه شده است.
 
وی با اشاره به حمایت های راهبردی جهت توانمند سازی و خود اتکایی خانواده ها افزود: برای این منظور بیش از 90 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد اشتغال هزینه کردیم. که این تسهیلات از 5-20 میلیون ریال متغییر است و مهمترین هدف دادن تسهیلات به خانواده ها کم کردن وابستگی اقتصادی آن ها است.
 
کمک های مردمی در 6 ماهه نخست امسال 90 درصد رشد داشت
 
جلالی  با اشاره به مشارکت های مردمی خاطرنشان کرد: در حوزه مشارکت مردمی بیش از 170 هزار مشترک در سطح قم داریم که در قالب صندوق صدقه، طرح اکرام ایتام، طرح محسنین و شفا ماهیانه مبلغی را به حساب کمیته امداد واریز می کنند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم با اشاره به مشارکت بالای مردم در حمایت از مددجویان تصریح کرد: در 6 ماهه اول امسال کمیته امداد 104 میلیارد ریال کمک مردمی داشت که نسبت به زمان مشابه خود در سال گذشته رشد 90 درصدی دارد. 
 
وی گفت: اقدام اساسی دیگر کمیته امداد طرح  بیمه های درمانی است که برای این منظور 5 هزار خانوار که زنان آن سرپرست خانواده هستند تحت پوشش بیمه هستند. کمیته امداد با 220 مرکز درمانی و داروخانه قرارداد منعقد کرده است که بر اساس آن به تحت پوششین کمیته ارائه خدمات می شود.
 
جلالی عنوان کرد: کمیته امداد در هر فصل برای فصل آینده برنامه ریزی دارد در زمستان وسایل سرمایشی را برای فصل تابستان مهیا می کند و در فصل گرما وسایل سرمایشی را برای رفاه مددجویان فراهم می کند و در حال حاضر می توان گفت در هیچ نقطه استان مددجویان از وسایل گرمایشی بی بهره نیستند.
 
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان قم  با تاکید بر استقبال از طرح  و ایده های مردم افزود: کمیته امداد علاوه بر کمک های مردمی نیاز به کمک های فکری در قالب طرح و ایده دارد تا بتواند به خوبی مسیر رسیدن به اهدافش را طی کند و بر اساس آن وابستگی مالی خانواده ها شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcd5k0f.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما