شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب : 17896
آیت الله حسینی بوشهری:

پیامبر اسلام(ص) شایسته ترین فرد برای رهبری بشر بود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری در نماز جمعه امروز قم گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) شایسته ترین فرد برای رهبری بشر بود و با وجود رهبری شایسته، جامعه به کمال می‌رسد.
پیامبر اسلام(ص) شایسته ترین فرد برای رهبری بشر بود
به گزارش قم نیوز، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، امام جمعه قم که در حرم کریمه اهل بیت (س) سخن می‌گفت، اظهار کرد: شما را به تقوای الهی سفارش می‌کنم‌‌ همان طور که امام صادق (ع) فرموده است که حضرت عیسی (ع) پیوسته به اصحاب خود می‌فرمود از خدا بترسید و مانند نصوح توبه کنید.
 
خطیب جمعه قم افزود: حضرت عیسی به پیروانش می‌فرمود از کسانی نباشید که از خداوند سرپیچی کرده است زیرا هیچ چیز از خداوند متعال پنهان نخواهد بود و خداوند به همه چیز رسیدگی می‌کند. تکبر و سرپیچی در مقابل ذات کبریایی حقی که بر همه چیز اشراف دارد، جایی ندارد زیرا چیزی از وی پوشیده نیست و از قدرت وی، گریزی نیست.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به سیره نبی اکرم (ص) تصریح کرد: در خطبه گذشته، اصل رازداری از نگاه و منظر اهل بیت (ع) را مطرح کردیم و قصد ادامه این بحث را داشتیم اما از آنجا که در آستانه رحلت پیامبر اسلام (ص) قرار داریم، خطبه اول را به بیان فضائل و مکارم اخلاقی آن پیامبر بزرگوار اختصاص می‌دهیم.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دانشمندان می‌گویند که سعادت بشر در گرو 3 اصل اساسی است. نخستین نکته وجود رهبر شایسته و دوم برنامه‌ای خوب و کارآمد و سوم، مردمانی مقاوم و مطیع رهبر که اگر این 3 اصل وجود داشته باشد، جامعه رنگ سعادت و خوشبختی را به خود می‌بیند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: هر‌گاه رهبری به دست انسان‌های پاک و شایسته افتاده است، آن جامعه به عرصه‌های پیشرفت، تعالی، کمال و معنویت رسیده است. در عین حال اگر رهبری مفسد اداره کننده جامعه بوده است، جامعه به باتلاق نابودی فرو می‌افتد.
 
آیت الله حسینی بوشهری عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) شایسته ترین فرد برای رهبر بشر بود. ایشان در شرایط خاصی مبعوث می‌شود و باید با فرهنگ جاهلی مبارزه کند و پیکاری سخت داشته باشد اما پیامبر (ص) با امر خداوند، رسالت خود را شروع می‌کند.
 
خطیب جمعه قم افزود: نخستین ویژگی از ویژگی‌های خاص پیامبر (ص) ما این است که وی خاتم پیامبران و رسل است. انبیاء دیگر اگر رحلت می‌کردند، جامعه در انتظار پیامبر دیگری بود اما رسول گرامی اسلام (ص) آخرین فرستاده خدا است.
 
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: دومین ویژگی پیامبر اسلام را از زبان خود ایشان می‌شنویم. در مقابل تلاش پیامبر (ص)، آزار و اذیت زیادی متوجه وی شد و وی فرمود که هیچ پیامبری آن چنان که من مورد اذیت قرار گرفتم، آزار داده نشد. اما خداوند متعال به وی شرح صدری عطا کرد تا راه خود را پی بگیرد و رسالت خود را به انجام برساند.
 
استاد عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: دیگر ویژگی پیامبر، زندگی و همراهی با فقیران و قشر پایین جامعه بود. نبی گرامی اسلام (ص) یار محرومان و ستمدیدگان بود. تلاش خستگی ناپذیر پیامبر اکرم (ص) از دیگر ویژگی‌های ایشان بود که حتی وقتی به او سنگ می‌زنند و دندانش را شکستند، برای آن‌ها تقاضای آمرزش کرد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این در حالی است که انبیاء دیگر بعضا قوم خود را در مقابل آزار و اذیت نفرین می‌کردند مانند حضرت نوح (ع) که قوم خود را نفرین کرد. پیامبر اسلام (ص) اما پیامبر رحمت و مغفرت بود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcaian6.49n0o15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما