سه شنبه ۱ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۷:۵۵
کد مطلب : 1845
دادستان عمومی و انقلاب قم:

مراکز مشاوره قضایی در مدارس قم ایجاد می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: با هماهنگی آموزش و پرورش محیط‌هایی در مدارس ایجاد می‌شود که دختران بدون نیاز به مراجعه حضوری به مراجع قضایی، مشکلات خود را مطرح کرده و بهترین راهکار را از مشاوران بگیرند.
مراکز مشاوره قضایی در مدارس قم ایجاد می‌شود
به گزارش قم نیوز، مصطفی برزگر گنجی در مراسم دومین همایش روز خانواده که پیش از ظهر امروز در سینما تربیت قم برگزار شد در جمع اولیا و مربیان و مسئولان آموزش و پرورش استان قم به بحث آگاهی‌سازی خانواده‌ها در خصوص وضعیت فرزندانشان پرداخت و اظهار داشت: آگاه نبودن اولیا از وضعیت فرزندانشان و کنترل نکردن روابط آنها مشکلات عدیده‌ای را برای نوجوانان به ویژه در بین دختران به‌وجود آورده و لطمات زیادی را به این قشر وارد کرده است.

وی با بیان چند مورد از مصادیق دوستی‌های خیابانی و عوارض و نتایج تاسف‌بار آن ابراز داشت: همه این آسیب‌ها ناشی از اطلاع نداشتن اولیا از وضعیت فرزندانشان است و مشکل اصلی اینجا است که نمی‌توانیم راجع به فرزندانمان برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم.

دادستان استان قم در ادامه با بیان اینکه با گسترش تکنولو‍ژی و رواج رایانه و تلفن همراه در سطح جامعه مشکلات و خطرات پیش روی فرزندان بیش از گذشته شده است به بیان چند مورد از جرائمی که بر اثر روابط اینترنتی به وقوع پیوسته اشاره کرد و گفت: وقتی دختران نوجوان و جوان به دادگستری مراجعه می‌کنند و مشکلشان بررسی می‌شود، هنگام حضور اولیا و صحبت با آنها مشخص می‌شود که آنها هیچ شناختی از وضعیت فرزندشان نداشته‌اند و این عامل سبب بروز مشکلات در خانواده‌ها می‌شود.

وی از بین رفتن اطمینان بین زوجین را معضل دیگر روابط خانوادگی دانست و ادامه داد: وقتی آمار بالای طلاق را بررسی می‌کنیم در می‌یابیم که عامل اصلی این طلاق‌ها، وجود سوء‌ظن نسبت به مرد یا زن است که این مورد نیز اغلب به دلیل کنترل نکردن روابط پیش از ازدواج رخ می‌دهد و لطمات غیر قابل جبرانی را به افراد وارد می‌کند.

گنجی با بیان اینکه بعضی از والدین کنترل کردن تلفن همراه و اینترنت فرزندانشان را ورود به حریم خصوصی آنها می‌دانند، تصریح کرد: اگر ما وارد زندگی خصوصی آنها نشویم افراد دیگری این کار را انجام می‌دهند که غالباً سوء‌نیت دارند و به دنبال سوءاستفاده هستند و آن وقت است که مشکلات یکی پس از دیگری در مسیر راه فرزندانمان به‌وجود می‌آید.

وی استعمال مواد مخدر و توهم‌زا از قبیل شیشه را عامل دیگر از هم گسیختگی روابط خانوادگی دانست و بیان کرد: افراد بعد از استعمال مواد مخدر مانند شیشه دچار توهم می‌شوند و در این حالت بارها دیده شده که به خانواده خود بدبین شده و تهمت‌هایی را نسبت به نزدیک‌ترین افراد منتسب به خود وارد می‌کنند و در بررسی متوجه می‌شویم که این ادعاها اساسی ندارد و صرفاً توهم است و همین توهم تاکنون تعداد زیادی خانواده را به نابودی کشانده است.

دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که گوشه‌ای از آن مطرح شد، به دنبال ایجاد راهکارهایی هستیم که بتوانیم همگام با پیشرفت تکنولوژی راه‌های جدیدتری برای کنترل فرزندان بیابیم و اگر هم اتفاقی برای آنها افتاد بتوانیم درست مدیریت کرده و با ورود سریع به مسئله از بروز آسیب‌های عمیق و جدی جلوگیری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی صداو سیما و آموزش و پرورش برنامه‌های آموزنده در این خصوص برای آگاهی بخشی به جوانان و نوجوانان تهیه کنیم و آنها را از مشکلات و خطرات پیش رویشان آگاه سازیم تا بعد از این کمتر شاهد بروز مشکلات برای نسل جوان باشیم.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcj.xevfuqeoisfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما