چهارشنبه ۲ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۱۹
کد مطلب : 1898
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

همه باید از فرمان رهبری تبعیت کنند

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه قم گفت: همه اقشار جامعه باید از فرامین مقام معظم رهبری فرمانبرداری و اطاعت لازم را داشته باشند.
همه باید از فرمان رهبری تبعیت کنند
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی امروز در دیدار جمعی از مبلغان و ائمه جماعات مدارس بر بهره‌گیری از آموزه‌های دین مبین اسلام و ارائه آن به دانش‌آموزان در مدارس تاکید و اظهار کرد: باید مبلغان هنگام ارائه آموزه‌های دینی به دانش‌آموزان با زبان خودشان سخن بگویند.

وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از قرآن کریم در تبیین مطالب دینی و مذهبی برای اقشار مختلف مردم تاکید کرد: در کنار قرآن باید به اهل بیت عصمت و طهارت تمسک بجوییم.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مذهب شیعه دارای فرهنگی غنی و ریشه دار است و باید با بهره‌مندی از آموزه‌هایی که از خاندان عصمت و طهارت به دست ما رسیده است، قوت و قدرت شیعه را همیشه حفظ کنیم.

وی اهمیت برپایی نمازهای جماعت را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: باید ائمه جماعات مساجد پس از اقامه نماز نسبت به قرائت حدیث برای نسل جوان و نوجوان اهتمام داشته باشند.

علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه نماز از جایگاه‌ والایی برخوردار بوده و بهانه‌ای برای تبلیغ دین است، گفت: هدف از اقامه نمازهای جماعت تبلیغ دین است و مبلغان نیز باید از این فرصت به بهترین شکل برای ابلاغ پیام دین بهره بجویند.

وی با اشاره به اینکه مبلغ وظیفه ابلاغ را بر عهده دارد و اینکه طرف مقابلش مطالب مطرح شده را قبول کند یا نه بر عهده او نیست، گفت: در مسئله غدیر ۱۲۰ هزار نفر سخنان پیامبر گرامی اسلام را شنیدند ولی پس از آن شاهد بودیم که چه قضایایی پیش آمد.

استاد حوزه علمیه قم ضمن تاکید بر اهمیت آشنایی دانش‌آموزان با مسائل دینی گفت: ائمه جماعات مساجد باید دانش‌آموزان را با مسائل دینی، احکام پیروی از رهبری و مرجعیت آشنا کنند.
وی تاکید کرد: همه اقشار و به ویژه نسل جوان ما باید بدانند که وقتی مقام معظم رهبری و یا مراجع فرمانی می‌دهند باید همه اطاعت و فرمانبرداری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.wnzt23n66ftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما