دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : 19087
دبیر جشنواره شعر اشراق:

سید حسن خمینی سخنران ویژه دومین جشنوراه شعر اشراق است

قم نيوز : قم نیوز:دبیر جشنواره شعر اشراق گفت: سید حسن خمینی سخنران ویژه دومین جشنوراه شعر اشراق است که به دلیل همزمانی به ایم الله دهه فجر انجام می شود.
سید حسن خمینی سخنران ویژه دومین جشنوراه شعر اشراق است
به گزارش قم نیوز،روشن سلیمانی صبح امروز در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره به اینکه این جشنواره دارای درجه ای والا در بین جشنواره های همشکل در کشور است اظهار کرد: انعکاس خبری مناسب این جشنواره مهم ترین رسالتی است که باید خبرنگاران آن را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
 
دبیر جشنواره شعر اشراق افزود: برگزاری جشنواره های مختلف در طول سال های متمادی سبب شد که درخواست های بسیاری به مجموعه های مختلف حوزه ارسال شود که جشنواره شعر تخصصی حوزه برگزار شود.
 
وی با اشاره به اینکه جشنواره اشراق شاعر را رها نمی کند عنوان کرد: 21 شب شعر در مدارس مختلف حوزه های عملیه برگزار شده است و این نشان از علاقه مندی این مجموعه به هدف مند کردن اشعار حوزویان است.
 
سلیمانی با تاکید بر اینکه 36 کارگاه بررسی اشعار حوزویان برگزار شده است تصریح کرد: چاپ کتب شعر حوزویان و بسیاری از عملکردهای دیگر سبب شده که شاعر حوزوی خود را در طول سال درگیر با این مجموعه ببیند.
 
دبیر جشنواره شعر اشراق با اشاره به اینکه 1316 اثر به این جشنواره ارسال شده است افزود: برگزاری کارگاه های تخصصی و شعر خوانی از برنامه های اصلی این جشنواره در سال جاری است که امید است این جشنواره نیز بهترین شکل ممکن برگزار شود.
 
وی با تاکید بر اینکه در بخش آزاد 252 اثر و در بخش مجموعه شعر 22 اثر و در بخش کودک و نوجوان 91 اثر به این جشنواره ارسال شده است خاطر نشان کرد: در بخش ویژه این جشنواره از 5 تن از شاعران برگزیده حوزه در زمینه انقلاب اسلامی تجلیل می شود.
 
سلیمانی با اشاره به اینکه کودک و نوجوان ، آزاد و کلاسیک  از کارگاه های این جشنواره است اظهار کرد: در بخش عمومی جشنواره نیز شاعران برجسته کشوری شرکت می کنند.
 
دبیر جشنواره شعر اشراق با تاکید بر اینکه سید حسن خمینی سخنران ویژه این جشنواره است خاطر نشان کرد: این سخنرانی نیز به دلیل همزمانی به پیروزی انقلاب اسلامی و تقدیر از برگزیدگان شعر انقلاب اسلامی انجام می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه شعر طنز نیز جایگاهی بسیار والا در بین اشعار حوزویان دارد خاطر نشان کرد: در جشنوراه شعر امسال رویکرد شعر گویشی در بین اشعار غالب شده است زیرا تنها نباید به شعر فارسی تکیه کرد و طلاب باید بتوانند زبان شعر گویشی را ترویج دهند.
 
سلیمانی با اشاره به در زمینه ترانه سرایی نیز کارهایی در بین حوزویان شکل گرفته است تصریح کرد: به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد فعلا در این بخش وارد جشنواره نشده است.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcef78z.jh8ovi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما