دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : 19086
رئیس مرکز فرهنگی و هنری تبلیغات اسلامی قم خبر داد

افتتاح دومین جشنواره شعر اشراق با حضور شاعران برجسته کشور

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: دومین جشنوراه شعر اشراق با حشور شاعران برجسته کشوری صبح روز چهارشنبه در قم افتتاح می شود.
افتتاح دومین جشنواره شعر اشراق با حضور شاعران برجسته کشور
به گزارش قم نیوز ،حجت الاسلام علی کمساری صبح امروز در نشست رسانه ای دومین جشنواره شعر اشراق با اشاره به اینکه مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات به درخواست های حوزویان پاسخ داده است اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با حوزه های مختلف توانست انگیز های لازم را برای علاقه مندان ایجاد کند.
 
وی خاطر نشان کرد: تخصصی بودن این جشنواره ها مهم ترین ویژگی جشنواره اشراق در زمینه شعر و عکس است که در این زمینه کارگاه های مختلفی برگزار شده است.
 
کمساری با اشاره به اینکه از این جشنواره ها استقبال بسیار زیادی شده است عنوان کرد: شعر خوانی در جشنواره شعر اشراق یک ویژگی بسیار مهم است زیرا هنر برای عرضه و لذت بردن است .
 
رئیس مرکز فرهنگی هنری جشنواره شعر اشراق با اشاره به اهمیت احیا شعر دینی در بین طلاب تصریح کرد: این جشنواره تخصصی توانست فضای بسیار خوبی را ایجاد کند که در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است .
 
وی با اشاره به اینکه عملکرد اصحاب رسانه در جشنواره های گشذته بسیار قابل قبول بوده است خاطر نشان کرد: رسانه می تواند فضای نقد درون گفتمانی و سالم را برای پیشرفت یک مجموعه ایجاد بکند.
 
کمساری با اشاره به اینکه این جشنواره در روز صبح چهارشنبه در ارگ قم افتتاح می شود خاطر نشان کرد: شعر خوانی و برگزاری تشکیل کارگروه های خاص از برنامه های اصلی این جشنواره است. 
 
بخش ویژه این جشنواره به حضرت امام(ره) اختصاص داده شده است عنوان کرد: رونمایی از سبک زندگی امام(ره) نیز از موضوعات اصلی این جشنواره است که رونمایی می شود.
 
وی درباره آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره در قالب‌های مختلف، افزود: از میان 1316 اثر ارسال شده، 859 اثر در قالب کلاسیک 252 اثر در قالب آزاد، 28 اثر به صورت مجموعه شعر، 91 اثر کودک و نوجوان، 82 اثر گویشی و 4 اثر نیز در زمینه پژوهش ارسال شده است.
 
وی با اشاره به آماده سازی کتاب اشعار خواهران حوزه  تصریح کرد: شاعران بزرگی از سراسر کشور در این جشنواره حضور پیدا می کنند و از برگزیدگان تقدیر می شود.
 
انتهای پیام/ 125
https://qomnews.ir/vdcd9z0f.yt0nj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما