سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب : 19293
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام (ره) انقلاب را از نظر دموکراسی بیمه کرد‌‌

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عده ای که جمهوری اسلامی را در بیرون و درون به متهم به استبداد می کنند بهانه ای و دستاویزی برای اثبات نظر خود ندارند امام (ره) انقلاب را از نظر دموکراسی بیمه کرد.
امام (ره) انقلاب را از نظر دموکراسی بیمه کرد‌‌
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی در مراسم جشن انقلاب که به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری در مسجد امام زین العابدین (ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: برای بررسی هر انقلابی باید به تاریخ سری بزنیم تا ابعاد شکل گیری انقلابات مشخص شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر همان عواملی که سبب شکل گیری انقلاب اسلامی ایران شد را جدی بگیریم همانطور که انقلاب ما ۳۴ سال را پشت سر گذاشته، می تواند باز هم تمامی مشکلات را پشت سر گذارد و تا ظهور امام زمان (عج) باقی بماند.

وی افزود: از بین تمامی انقلاب هایی که در سراسر جهان صورت می گیرد فقط آن دسته از انقلاب هایی که برای خداست ماندگار بوده که در این مورد می توان به حرکت انبیا در سراسر تاریخ اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: قیام و انقلاب اسلامی ما که در عصر غیبت و با رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید نیز از این امتیاز برخوردار بود.

وی گفت: به شهادت تاریخ امام خمینی(ره) نیز در این حرکت عظیم به جز رضای خداوند تبارک و تعالی چیز دیگری در ذهن نداشت و اگر زندگی امام را بررسی کنیم در می یابیم که روال الهی در سراسر زندگی امام(ره) حاکم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: زمانی که از امام(ره) نصیحتی را می خواهند ایشان در جواب نامه ای می نویسد که با آیه ای از قرآن شروع می شود.

وی بابیان این که آیه ابتدای نامه امام به این معنی است که ای پیامبر به مردم بگو که تنها شما رابه یک موعظه نصیحت می کنم که قیام شما به خاطر خداوند باشد، گفت: این اقدام امام به این معنی است که ای کسانی که قصد دارید از من نصیحتی بشنوید به یاد داشته باشید که من این آیه را سرلوحه زندگی خود قرار داده ام.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) تاکید کرد: حمایت میلیون ها انسان از امام سبب نشد که روحیه ظلم ستیزی امام از بین رفته یا حتی از آن کاسته شود.

وی افزود: زمانی که امام(ره) شبانه دستگیر شد همه این ترس را داشتند که خطری جان امام(ره) را تهدید کند در حالی که خود امام(ره) فرمود والله من ترسی نداشتم اما آن ها بسیار ترس داشتند تا جایی که ترسیدند که برای نماز صبح لحظه ای کنار جاده توقف کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اقدام برای خدا را با ارزش دانست و تاکید کرد: وقتی که امام و سایر علما در موضوع لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی روبروی شاه ایستادند و با این لایحه مبارزه کردند شاه در نهایت مجبور به عقب نشینی شد که از نتایج برای خدا کار کردن است.

وی اظهار کرد: در روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ قرار بر این بود که در ساعت ۴ بعد از ظهار حکومت نظامی اعلام شود و با دستگیری سران انقلاب کار به پایان برسد اما امام(ره) در مقابله با این اقدام دو رکعت نماز در اتاقی تنها خواند و دستور داد که به مردم اعلام شود بدون توجه به حکومت نظامی به خیابان ها بریزند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: بنده شخصا از امام شنیدم که فرمودند خدا خاست که این گونه بشود و در نهایت اسلام پیروز شود که نشان از الاهی بودن این مرد دارد.

وی تاکید کرد: در سفری که امام(ره) از فرانسه به ایران داشت فردی در هواپیما از ایشان سوال کرد که اکنون احساس شما چیست و امام در جواب گفت که هیچ احساس خاصی ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: جواب امام(ره) به این معنا است که این بروز و ظهورهای دنیا برای من اهمیتی ندارد زیرا که همه کار خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: تمام شعارهای انقلاب و دفاع مقدس ما مربوط به قیام برای خدا بود به همین دلیل است که برای خدا بودن یعنی این که مخلصانه انسان کاری را انجام دهد تا نتیجه آن کار را نیز خداوند به انسان بدهد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: مقام معظم رهبری نیز در این برهه حساس هرگز عزت اسلام را با هیچ چیزی معامله نمی کند زیرا که پیامبر اکرم(ص) هم این کار نکرد و تنها در مواردی تغییر تاکتیک داد که ما نیز این کار را قبول داریم.

وی با اشاره به موضوع جذب حداکثری که مقام معظم رهبری مدام در حال تکرار آن هستند، اظهار کرد: بحث جذب حداکثری که مورد توجه مقام عظم رهبری است به گونه ای ریشه در تاریخ اسلام و احادیث و روایات ما دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در اسلام تغییر تاکتیک هیچ اشکالی ندارد و جایز است اما باید توجه داشت که ما به عنوان مسلمان هرگز اجازه نداریم که اصل اسلام را عوض کنیم.

وی با اشاره به موضوع نظامندی حکومت گفت: حکومت همواره با قانون اداره می شود و این گونه نیست که حکومتی بدون قانون و نظم بتواند دوام زیادی داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) به انتخابات در دیدگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: در کمتر از دو ماه از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی امام(ره) دستور برگزاری نوع حکومت را داد.

وی تصریح کرد: این دستور امام(ره) در حالی اتفاق می افتاد که میلیون ها نفر از مردم در خایابان ها شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی را سر می دادند و در ظاهر کسی با جمهوری اسلامی مخالف نبود اما این اقدام امام(ره) از ضمیر روشنش خبر می داد که به فکر آینده انقلاب بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: عده ای که جمهوری اسلامی را در بیرون و درون به متهم به استبداد می کنند بهانه ای و دستاویزی برای اثبات نظر خود ندارند زیرا امام(ره) با دستوری که برای برگزاری انتخابات نوع حکومت و قانون اساسی و مجلس و ریاست جمهوری داد، انقلاب را از نظر دموکراسی بیمه کرد.

وی با اشاره به بی تدبیری هایی که کشور را درگیر برخی مشکلات کرده، تصریح کرد: با یاری خداوند این کشور برپایه اسلام و با رویکرد دفاع از مستضعفین، هم چنان درحال پیشرفت و ترقی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: امروز با همین رویکردی که جمهوری اسلامی دارد سراسر دنیا در صف برقرار کردن ارتباط با جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوهفته گذشته بیش از ۴۰۰ شرکت فرانسوی برای برقراری ارتباط با ایران اعلام آمادگی کرده اند که نتیجه همین استقامت ملت ایران است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: منشا بیداری اسلامی در دنیا انقلاب اسلامی ایران است و دشمنان این موضوع را به خوبی در یافته اند.

وی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا، افزود: اوباما برای اینکه جوابی برای لابی های صهیونیستی آمریکا داشته باشد گفت که اگر می توانستیم حتی پیچ و مهره تاسیسات هسته ای ایران را باز می کردیم اما امروز این امکان برای ما وجود ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) گفت: موضوعی که مقام معظم رهبری همواره بر آن تکیه دارند مسئله مهم وحدت است.

وی تاکید کرد: ما به اهل سنت پیشنهاد وحدت می دهیم در حالی که بین خودمان به عنوان شیعه که در اصول و فروع اشتراک داریم دچار اختلاف هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در سلیقه ها اختلاف اشکالی ندارد اما در اصول هیچ اختلافی نباید داشته باشیم چراکه صراط مستقیم مشخص است و در این وضعیت چپ و راست معنایی ندارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با توصیه مردم به حضور پرشور در روز ۲۲ بهمن و خاطرنشان کرد: امروز مردم عراق و سوریه و افغانستان و برخی کشورهای آفریقایی و تمامی مستضعفین جهان چشم امید به کشور ما دارند و با حضور ما دلگرم می شوند که البته مردم در روز ۲۲ بهمن امسال نیز با شور و حرارت شرکت می کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdsx0f.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما