پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب : 19402
استاد و پژوهشگر دانشگاه:

علم کلام توانایی تولید علوم انسانی را دارد

قم نيوز : قم نيوز:‌استاد و پژوهشگر دانشگاه گفت: علم کلامی توانایی کمک به تولید علوم انسانی را دارد چرا که انسان و جهان را در بافتی منسجم تعریف می‌کند.
علم کلام توانایی تولید علوم انسانی را دارد
به گزارش قم نيوز، محمد فتحعلی خانی از اساتید دانشگاه در همایش مبانی کلامی علوم انسانی در سالن همایش مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه نخستین سوال در رابطه کلام و علوم انسانی را تهدید علوم انسانی دانست و اظهار کرد: مهم‌ترین تاثیر علوم دینی در دانش اجتماعی را می‌توان این دانست که فضا و علوم انسانی را تعریف می‌کند.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه با بیان اینکه منظور از مبانی کلامی، دستگاه نظری است، افزود: علم کلامی توانایی کمک به تولید علوم انسانی را دارد چرا که انسان و جهان را در بافتی منسجم تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه باید از علوم کلام در تدوین علوم انسانی اجتماعی بهره ببریم، تصریح کرد: اگر برای نقل متون دینیشان و جایگاه در نظر می‌گیریم در این صورت می‌توان از کلام در علوم اجتماعی و علوم انسانی استفاده کنیم چرا که کلان از نقل در اثبات گزاره‌های هدف خود بهره می‌گیرد.

فتحعلی خانی خاطرنشان کرد: این موضوع که دانش دین در حوزه مبانی سخن دارد در بسیاری از علوم اسلامی مطرح شده است که علوم انسانی متناسب با معرفت ساختار‌شناسانه کلام است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf0jdy.w6d1xagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما