جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۶
کد مطلب : 19659
معاون ارشاد قم:

بیش از ۱۵ هزار نفر به تماشای فیلم‌های فجر در قم نشستند

قم نيوز : قم نیوز: معاون فرهنگی و هنری ارشاد قم گفت: جشنواره فیلم فجر در قم با استقبال خوبی روبرو شد و بیش از ۱۵ هزار نفر از مردم، از آن دیدن کردند.
بیش از ۱۵ هزار نفر به تماشای فیلم‌های فجر در قم نشستند
به گزارش قم نیوز، حامد حجتی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جشنواره فیلم فجر با حضور چشم گیر مردم قم به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه مردم انتخاب بسیار خوبی نسبت به فیلم‌ها داشتند عنوان کرد: علاوه بر انتخاب مردم قم هیئت داوران سی و دومین جشنواره فیلم فجر در قم نیز به نتایج بسیار مناسبی دست پیدا کرد.

معاون فرهنگی هنری ارشاد قم با اشاره به اینکه در مجموع اکران فیلم‌ها بیش از ۱۵ هزار نفر از جشنواره فیلم فجر در قم بازدید کردند تصریح کرد: به نظر می‌رسد مهم‌ترین اتفاق جشنواره حضور پرشور مردم در زمان اکران فیلم‌ها است.

حجتی با تاکید بر اینکه سعی بر این شد بسیاری از فیلم‌ها که با سلیقه مردم قم همخوانی داشته باشد اظهار کرد: بسیاری از این فیلم‌ها با توجه به مخاطب شناسی درست انتخاب شده بود و بر همین اساس سبب جذب مخاطب در قم شد.

وی افزود: هیئت انتخابی فیلم‌ها در تهران نیز عملکرد بسیار قابل قبولی برای پخش فیلم‌ها در قم از خود نشان داد. جای دو فیلم در برنامه اولیه خالی بود و بر همین اساس برای قرار دادن دو فیلم مناسب شروع به برنامه ریزی کردیم و تمام تلاش بر این بود که فیلم امروز آقای میرکریمی و معراجی‌های آقای ده نمکی در قم اکران شود.

حجتی خاطرنشان کرد: فیلم امروز فقط در یک سانس اکران شد و به جای فیلم امروز نیز فیلم تراژدی اکران شد اما فیلم معراجی‌ها با توجه تمام محدودیت‌هایی که برای اکران این فیلم در شهرستان‌ها وجود داشت در قم به بهترین شکل ممکن اکران شد.

معاون فرهنگی هنری ارشاد قم با اشاره به برگزاری نشست نقد فیلم شیار ۱۴۳ که از ابتکارات اداره کل ارشاد قم بود تصریح کرد: استقبال مردم از مراسم نقد و بررسی بسیار خوب بود یکی از نکات بسیار پر رنگ این جشنواره به شمار می‌آید زیرا تمامی صندلی‌های سینما برای جلسه نقد و بررسی این فیلم نیز پر شده بود.

وی با اشاره به حضور برخی از مسئولان در این جشنواره تصریح کرد: جناب آقای امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بارها در کنار مجموعه حاضر شدند و به دیدن فیلم‌ها و بیان دیدگاه‌های خود درباره جشنواره پرداختند.

مشکل قم، نبود فضای مناسبت سینمایی است

حجتی عنوان کرد: مهم‌ترین آسیبی که در قم وجود دارد عدم وجود فضای فیزیکی سینما است زیرا در قم سینمایی مناسب وجود ندارد و در کنار این موضوع مراکز فرهنگی نیز هنوز نسبت به استفاده صحیح از موضوعات سینمایی آگاهی کامل را ندارند.

معاون فرهنگی هنری ارشاد قم خاطرنشان کرد: فضایی تخصصی تر برای اهالی اصلی سینما مورد نیاز است و این فضا برای هنرمندان قمی ایجاد شود زیرا این فضای نقد باید در کنار اکران فیلم‌ها شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه از نقد فیلم‌ها بسیار استقبال می‌شود گفت: راه اندازی سایت جشنواره به نام جشنواره فیلم فجر قم یک عملکرد بسیار جدید و خوب بود توانست جایگاه خود را در بین رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی بدست بیاورد.

حجتی افزود: نسبت به برخی از رسانه‌ها توقع بیشتری برای پوشش خبری جشنواره بود و خبرگزاری‌ها و سایت‌ها نیز به خوبی جشنواره را پوشش دادند و در مجموع پوشش رسانه ای خوبی وجود داشت که البته سایت جشنواره فیلم فجر قم نیز در این پوشش رسانه ای موثر بود و بازدید کننده خوبی را جذب کرده بود.

انتهای پیام/ 126
https://qomnews.ir/vdcjhmev.uqehizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما