جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 19676
دختر امام موسی صدر:

اطلاعاتی نسبت به وضعیت امام موسی صدر وجود ندارد

قم نيوز : قم نیوز: دختر امام موسی صدر گفت: کمیته ای از سوی دولت لبنان تشکیل شده است و بعد از سقوط قذافی پیگیر سرنوشت امام هستند، اما متاسفانه رضایت بخش نیست و نتیجه خوشحال کننده ای در بر نداشته است، اما ما هنوز امیدواریم.
اطلاعاتی نسبت به وضعیت امام موسی صدر وجود ندارد
به گزارش قم نیوز، حورا صدر با اشاره به تفکرات امام موسی صدر، اظهارکرد: امام موسی صدر تفکرات خاص خودشان را دارند و اگر ایشان در حال حاضر بود و به راه خودش ادامه می داد و شاید ما اصلا شاهد شکل گیری تکفیری ها در منطقه نبودیم تا بخواهیم بدانیم که آیا امام با آن ها مذاکره می کند و آن ها تحت تاثیر قرار می دهد یا خیر، اما به احتمال قوی امام با تکفیری ها هم مذاکره می کرد.

دختر امام موسی صدر با اشاره به ارتباط امام موسی صدر با اهل تسنن، افزود: ارتباطی که ایشان با اهل تسنن داشتند و در کنفرانس های آن ها شرکت می کردند بسیار برادرانه و توام با ادب و احترام بود، طبیعی است که اگر امام موسی صدر در حال حاضر در میان ما بود به روند خودشان توام با احترام به کرامت انسانی به ارتباط با افراد می دادند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های امام موسی صدر، تصریح کرد: ایشان رهبران مذهبی یک منطقه را برای حمایت از جنوب در برابر اسرائیل جمع کرد و در تمام کارهای اجتماعی بدون در نظر گرفتن مذهب آن افراد شرکت می کرد.

صدر، گفت: در آن زمان که امام موسی در جنوب لبنان بود یک هیئت کار اجتماعی در جنوب وجود داشت که رئیس آن یک کشیش مسیحی بود، اما امام موسی بدون توجه به مذهب و آیین متفاوت آن ها با آن گروه همکاری کرد، در واقع امام به مذهب آن ها توجهی نمی کرد، بلکه به حرمت کرامت انسانی و نفس انسانی آن ها با آن برخورد می کردند.

وی با اشاره به عقاید امام موسی صدر برای همدلی و نزدیک شدن به افراد و تفکرات آن ها، عنوان کرد: او اعتقاد داشت اگر با هم باشیم و دوشادوش هم کار کنیم می توانیم به افراد نزدیک شویم و با این نزدیکی که پیدا می کنیم می توانیم عقاید و رفتار آن ها را تحت تاثیر قرار دهیم.

دختر امام موسی صدر با اشاره به رسیدگی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به وضعیت امام، تاکید کرد: البته ما سال هاست که با امیدواری تمام پیگیر وضعیت ایشان هستیم اما شاهد پیگیری هایی هم هستیم که البته این پیگیری ها در شأن امام موسی صدر نیست.

صدر با اشاره به پیگیری ها درباره وضعیت امام موسی صدر، افزود: کمیته ای از سوی دولت لبنان تشکیل شده است و بعد از سقوط قذافی پیگیر سرنوشت امام هستند، اما متاسفانه رضایت بخش نیست و نتیجه خوشحال کننده ای در بر نداشته است، اما ما هنوز امیدواریم.

وی با اشاره به پررنگ ترین خاطره از امام موسی صدر، خاطرنشان کرد: یک بار از ایشان درباره برتری پیروان ادیان آسمانی، سوالی پرسیدم که او با قرائت این آیه شریفه" إِنَّ الَّذِینَ آمَنُواْ وَالَّذِینَ هَادُواْ وَالنَّصَارَى وَالصَّابِئِینَ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَعَمِلَ صَالِحاً فَلَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلاَ خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلاَ هُمْ یَحْزَنُونَ" تاکید کردند که کسانی که ایمان آوردند و کسانی که آیین یهودان و ترسایان و صابئان را، برگزیدند، اگر به خدا و روز بازپسین ایمان داشته باشند و کاری شایسته کنند، خدا به آنها پاداش نیک می دهد و نه بیمناک می شوند و نه محزون، پس به کرامت نفسانی انسان ها احترام بگذار فارغ از دینی که برگزیده اند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciqqaz.t1a3y2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما