شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۰
کد مطلب : 19702
مدیرکل ارشاد استان قم:

نهادهای فعال در قم از کاهش بودجه‌های فرهنگی ضربه خوردند

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: متاسفانه شاهد هستیم وقتی بودجه کم می‌آید از بودجه‌های بخش فرهنگ کسر می‌کنند و در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بودجه‌های فرهنگی بسیاری از نهادهای فعال در این عرصه در قم ضربه خوردند.
نهادهای فعال در قم از کاهش بودجه‌های فرهنگی ضربه خوردند
به گزارش قم نيوز، حجت‌الاسلام عبدالرضا ایزدپناه جمعه شب در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر در استان قم با ادای احترام به ارواح پاک و مطهر شهدا اظهار کرد: شهدا با هنر ایثارگری لحظه‌های پرشکوهی را در تاریخ این مرز و بوم خلق کردند.

وی با اشاره به استقبال گسترده مردم قم از نمایش فیلم «چ» تصریح کرد: قلم‌«چ» جلوه نوع‌دوستی، پایداری و تلاش برای حفظ ارزش‌های اسلامی را نمایش داد و شهید چمران را در قاب هنر به تصویر کشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بیان کرد: خانم زارعی در فیلم «شیار ۱۴۳» توانست به زیبایی صبر و بردباری مادران شهدا را برای ما نمایش دهد.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات و تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان قم اظهار کرد: همکاران با دست خالی و با تلاش گسترده این جشن باشکوه را برگزار کردند و از همه آنها تقدیر می‌کنم.

ایزدپناه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کشورهایی که اقتصاد اصل است به حوزه فرهنگ یارانه اختصاص می‌دهند افزود: این در حالی است که در کشور ما با وجود اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و اسلامی بود آنگونه که باید به فرهنگ توجه نشده و این مقوله مهم در حاشیه قرار دارد.

وی بیان کرد: متاسفانه شاهد هستیم وقتی که هرکجا بودجه کم می‌آید از بودجه‌های بخش فرهنگ کم می‌کنند و در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بودجه‌های فرهنگی بسیاری از نهادهای فعال در این عرصه در قم ضربه خوردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش پایانی سخنان خود از حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در این مراسم تقدیر کرد و کسب نشان خادمی حرم کریمه اهل بیت را به وی تبریک گفت.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciryaz.t1a3u2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما