سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : 19875
دبیر پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبر داد

برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان قم

قم نيوز : قم نيوز: دبیر پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت از برگزاری پانزدهمین دوره این مسابقات در استان قم خبر داد.
برگزاری پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان قم
به گزارش قم نيوز، سید مهدی شجاعی با اشاره به اینکه مدت‌ها است در زمینه مسابقات ملی مهارت در کشور فعالیت داریم، اظهار کرد: در دنیا به موازات نخبگان علمی در خصوص نخبگان محلی بسیار کار شده است اما در ایران در این حوزه فعالیت زیادی صورت نگرفته است از این رو قانون‌گذار برای اینکه بتواند نخبه مهارتی برای مسابقات جهانی معرفی کند این وظیفه را به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای واگذار کرده است.

وی با اشاره به اینکه تنها محدودیت این مسابقات سن متقاضیان است، افزود: در راستای آن هر ساله مسابقاتی در مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و در حال حاضر نیز قصد داریم همچون دوره گذشته که در آلمان برگزار شد و سال بعد که در برزیل برگزار می‌شود نخبگان ایرانی را معرفی کنیم و برای انجام این امر مسابقات شهرستانی که تنها جنبه مهارتی دارد، برگزار خواهد شد.

دبیر پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در قم به مرحله دوم ثبت‌نام اشاره کرد و گفت: آن دسته از افرادی که از ثبت‌نام در مرحله اول این مسابقات جا مانده‌اند می‌توانند تا ۱۵ اسفندماه از طریق سایت الکترونیکی ثبت‌نام کنند؛ مدارک مورد نیاز نیز شامل یک قطعه عکس، کپی کارت ملی و کپی همه صفحات شناسنامه است و افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز فنی و حرفه‌ای یا دبیرخانه مسابقات ملی مهارت واقع در اداره کل مدارک خود را ارائه دهند.

شجاعی زمان برگزاری این آزمون که به صورت کتبی خواهد بود را ۲۳ اسفندماه عنوان کرد و گفت: از آنجایی که تعداد شرکت‌ کنندگان زیاد است از این رو کسب نمره ۵۰، گام نخست برای راهیابی به مسابقات برزیل است.

وی یادآور شد: افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان مراجعه کرده و از نکات موجود و اهداف برگزاری این مسابقات مطلع شوند.

دبیر پانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در قم خاطرنشان کرد: برای اطلاع‌رسانی این مسابقات با دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و ... ارتباطاتی برقرار کرده‌ایم و البته در سطح شهر نیز با نصب بنر اطلاع‌رسانی صورت گرفته است.

شجاعی با اشاره به تسهیلات موجود برای برگزیدگان گفت: این افراد زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار می‌گیرند و آقایان نیز از تسهیلات نظام وظیفه برخوردار خواهند شد اگرچه امکان اشتغال در اداره کل نیز از دیگر تسهیلاتی است که در اختیار برگزیدگان قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان این اداره همه روزه آماده پاسخگویی به سئوالات متقاضیان هستند، گفت: افراد برای طرح سئوال می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۷۲۰۵۳۵۳، ۰۹۱۰۷۷۱۶۰۷۴ و ۰۹۱۰۷۱۱۶۰۷۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjioev.uqehazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما