دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 20167
دبیر علمی همایش بین المللی فناوری اطلاعات:

برگزاری همایش فناوری اطلاعات سبب ایجاد شغل در کشور می‌شود

قم نيوز : قم نيوز:دبیر علمی همایش بین المللی فناوری اطلاعات گفت:برگزاری همایش فناوری اطلاعات کار آفرینی و سرمایه گذاری از اصولی است که بر اشتغال‌زایی تاثیر مستقیم دارد و سبب ایجاد شغل در کشور می شود.
برگزاری همایش فناوری اطلاعات سبب ایجاد شغل در کشور می‌شود
به گزارش قم نيوز، فرانک فتوحی با اشاره به همایش آی. تی اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌هایی که برای خروج از تهدیدات زمان حال کشور وجود دارد نگاه به توانایی‌های ذاتی فاوا و شکل دهی آن به یک صنعت فعال در کشور است.

این استاد دانشگاه افزود: بهبود فاوا در یک جامعه موجب افزایش اشتغال زایی و تولید ناخالص ملی می‌گردد در حالیکه نیاز به سرمایه گذاری بالایی ندارد و در زمان کم قابل گسترش است و کارایی بالایی دارد.

فناوری اطلاعات راهکار مؤثر در پیشگیری از وقوع فساد اداری

دبیر علمی همایش بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری، با اشاره به سخنرانی اخیر حجت الاسلام روحانی در جمع دانشگاهیان مبنی بر اینکه دانشگاه مسئول و کارآفرین است که اثرش تولید ثروت، قدرت، بهبود زندگی جامعه و حل معضلات کشور باشد، تصریح کرد: کشور ما فی النفسه نقاط قوت فراوانی دارد از جمله سطح بالای افراد تحصیل کرده و دانشگاهی و زیر ساخت‌های مناسب مخابراتی و فناوری اطلاعات.

فتوحی با بیان اینکه در بکارگیری درست این استعداد‌ها و امکانات موفق نبودیم، خاطرنشان کرد: دلایل اصلی آن را می‌توان فقدان جهت گیری درست در زمینه فاوا و ناهماهنگی بین سیاست گذاران، سرمایه گذاران، دانشگاهیان و کارآفرینان دانست، این فقدان موجب تداخل کوشش‌ها، تلاش‌ها گردید و سبب شده است که خروجی یک پژوهش قادر نباشد به یک فناوری، تجارت یا ثروت تبدیل شود.

گردهمایی افراد تاثیرگذار راهی برای آسیب‌شناسی تجربیات ناموفق


استاد دانشگاه قم به همایش بین المللی آی تی اشاره کرد و گفت: با گردهمایی افراد تاثیرگذار در این حوزه به تبادل نظرات و تجربیات می‌پردازیم، تا بتوانیم با ارائه تجارب موفق و آسیب‌شناسی تجارب ناموفق داخلی و خارجی در کسب و کار فاوا به معرفی چهارچوب‌ها و استاندارهایی در این زمینه دست پیدا کنیم.

دبیر علمی همایش بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری، بیان کرد: البته این نقشه راه با توجه خاصی به فناوری‌های نوظهور رایانش بی‌سیم و موبایل، رایانش فراگیر، رایانش ابری و سیستم‌های چند رسانه‌ای جدید نظیر بازی‌های کامپیوتری و نرم افزارهای موبایل ایجاد می‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه دانشگاه قم مدیریت علمی همایش آی. تی را عهده دار است، عنوان کرد: گروه مهندسی فناوری اطلاعات این دانشگاه با داشتن مقاطع تحصیلی کار‌شناسی ارشد و دکتری و با فارغ التحصیل کردن تعداد زیادی دانشجو در این مقاطع، با رویکرد کاربردی در آموزش و پژوهش دانشجویان و توجه ویژه به فناوری های نوین، خوشبختانه تجربه‌ای بسیار موفق کسب کرده است.

فناوری اطلاعات راه موثر در شفاف سازی خدمات دستگاه‌ها به مردم

این استاد دانشگاه اظهار کرد: وظیفه ما نظارت بر حسن اجرای امور علمی همایش می‌باشد. باید همایشی کاملا کیفی برگزار کنیم. سعی کردیم بدنه علمی کمیته را با استفاده از اساتید برجسته استانی و کشوری تکمیل کنیم. سیستم مدیریتی مناسبی برای مقالات همایش انتخاب شده است و در حال راه اندازی است.

دبیر علمی همایش بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری، با اشاره به اینکه اطلاع رسانی و فراخوان همایش در سطح ملی و بین المللی بصورت وسیعی در حال انجام است، افزود: استانداری قم و سایر دستگاه‌ها و مراکز همکار علاقه‌مند هستند که این همایش به نحو مطلوب در راستای اهداف تعیین شده برگزار شود.

فتوحی با تاکید براینکه اهداف همایش در جهت بهبود وضع استان از حیث مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است، بیان کرد: روان سازی و شفاف سازی خدمات دستگاه‌ها به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات، یکی از راهکارهای مؤثر پیشگیری از وقوع فساد اداری است.

کار آفرینی و سرمایه گذاری موثر در اشتغال‎زایی


این استاد دانشگاه عنوان کرد: همچنین کار آفرینی و سرمایه گذاری از اصولی است که بر اشتغال‌زایی تاثیر مستقیم دارد. بنابراین ساختار، برنامه ریزی، مدعوین، نوع سخنرانی‌ها و نتایجی که در پایان انتظار است با همایش‌های دانشگاهی که معمولا به تولید دانش و گسترش مرزهای علم می‌نگرد متفاوت است.

دبیر علمی همایش بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات، کارآفرینی و سرمایه گذاری، خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با همکاری تمام کمیته‌ها این همایش را که در نوع خود در ایران منحصر به فرد است با موفقیت به ثمر برسانیم و دستاوردهای ارزشمندی داشته باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfeyd0.w6dxvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما