يکشنبه ۶ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : 2022
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

افراطی‌گری در عزاداری موجب اضمحلال دین می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: افراطی‌گری در عزاداری نه تنها موجب تقویت دین نمی‌شود بلکه باعث اضمحلال دین می‌شود.
افراطی‌گری در عزاداری موجب اضمحلال دین می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در گردهمایی توجیهی مسئولان هیئت‌های مذهبی بانوان اظهار کرد: محفل و مجلسی که در عزای سید و سالار شهیدان برگزار می‌شود باید در راستای حفظ دین پیامبر باشد والا هیچ ارزشی ندارد.

وی ادامه داد: مجلسی که در آن ترویج دین و دیانت و معنویت و اخلاق و عفاف و حجاب وجود نداشته نباشد و خدای ناکرده برای خودنمایی و ریا و مقاصد دیگر بر پا شود، امام حسین(ع) امضا نمی‌کند و اگر سیدالشهدا(ع) این اعمال را نپسندد خداوند هیچ اعتنایی به آنها نمی‌کند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: امام حسین(ع) نسبت به دین غیرتمند بود که حاضر شد اهل‌بیتش را به کربلا ببرد، اما برخی افراد به اسم امام حسین(ع) هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند و توقع دارند که حضرت پای اعمال آنها را امضا کند.

‌اسکندری با انتقاد از وجود آلات موسیقی در برخی مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) و برخی غلوهایی که در مورد این امام معصوم می‌شود، تاکید کرد: امام حسین(ع) بنده خوب خداست و مثل عبد ذلیل در برابر معبود خود زاری می‌کند، اما متاسفانه برخی افراد در مورد امام حسین(ع) از تعابیری استفاده می‌کنند که درست نیست و اگر این افراد توبه نکنند مشرک هستند.

وی با بیان اینکه افراطی‌گری در عزاداری نه تنها موجب تقویت دین نمی‌شود بلکه موجب اضمحلال دین می‌شود، بیان کرد: اگر توانستیم با برگزاری مراسم، دین خدا را ترویج کنیم و از توحید و یکتاپرستی، نماز، احکام دینی، اخلاق، حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر بگوییم و عمل کنیم، مطمئن باشید امام حسین(ع) پای این اعمال امضا می‌کند و در روز قیامت هیچ کسی بالاتر از افرادی که برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند نیست.

‌اسکندری گفت: امام حسین(ع) کسانی که با نیت خالص و اخلاص عزاداری می‌کنند را شفاعت می‌کند و به وجود این افراد مباهات می‌کند که اگر در راه دین خون داد بعد از او کسانی بودند که از مکتب و راهش مواظبت کردند.

وی مصیبت شهادت اباعبدالله الحسین(ع) را جانکاه توصیف کرد و افزود: خدای ناکرده در مجالس عزاداری، کربلا و شهادت امام حسین(ع) را به بازی نگیریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید توجه داشته باشند که امروز ورود خرافات به مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) یکی از مهم‌ترین راهبردهای دشمنان برای آلوده‌کردن فضای معنوی این ایام است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) در راه دین قیام کرد، تصریح کرد: ماه محرم به نوعی تمرین تولی نسبت به اهل بیت(ع) و پیروانشان و تبری از دشمنان اهل بیت(ع) است و تمام برنامه‌هایی که در مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) اجرا می‌شود باید در مسیر حفظ و تقویت دین باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به جایگاه والای امام حسین(ع) اظهار کرد: در اسلام جنگ‌های متعددی به وقوع پیوست و شخصیت‌های برجسته‌ای به شهادت رسیدند اما آنچه در مورد حضرت سیدالشهدا(ع) گفته شده، راجع به هیچ یک از شهدا گفته نشده است و امام حسین(ع) جایگاه والایی نزد خداوند دارند.

وی اضافه کرد: در اسلام خوردن تربت هیچ کسی جز تربت امام حسین(ع) جایز نیست و حتی سجده بر تربت امام حسین(ع) ثواب دارد.

‌اسکندری به برخی جنایت‌هایی که بنی‌امیه و بنی عباس در حق اهل بیت(ع) روا داشتند اشاره کرد و افزود: افکار بنی‌امیه ریشه در افکار یهود دارد و آنها نفوذی‌های یهودی بودند که اسلام را به این روز کشاندند.

وی ادامه داد: بنی امیه می‌رفت که ریشه اسلام را از بین ببرد ولی امام حسین(ع) با اهدای خون خود از این توطئه شوم جلوگیری کردند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم برپایی باشکوه مجالس عزاداری سیدالشهدا(ع) و پرهیز از اجرای برنامه‌های غیر‌اسلامی تاکید کرد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdch.init23nviftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما