سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : 20224
مدیرکل آموزش و پرورش قم تاکید کرد

ضرورت برنامه‌ریزی مناسب ویژه پویایی نسل جوان کشور

قم نيوز : قم نيوز:‌مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: باید برای پویایی و اثرگذاری نیروی جوان در کشور برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شود.
ضرورت برنامه‌ریزی مناسب ویژه پویایی نسل جوان کشور
به گزارش قم نيوز، حمیدرضا دژاگام مدیرکل آموزش و پرورش قم صبح امروز در همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس در سالن تربیت با اشاره به نقش مربیان و مشاوران مدارس، اظهار کرد: مشاوران مدارس افرادی هستند که اگر با دقت تمام به وظایف خود عمل کنند، نه تنها در بین دانش آموزان بلکه در بین خانواده دانش آموزان نیز جایگاه رفیع و خوبی را کسب می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به جمعیت جوان کشور، افزود: ایران دومین کشور جهان است که جمعیتی جوان دارد، اردن در دنیا به عنوان جوان‌ترین کشور شناخته می‌شود و بعد از آن ایران و مکزیک رتبه دوم را دارند، به همین منظور نیز باید برای پویایی و اثرگذاری این نیروی جوان برنامه ریزی مطلوبی انجام شود.

وی با اشاره به استفاده کودک از تخیلات، عنوان کرد: کودک تا سن ۵ سالگی ۹۵ درصد از تخیلات خودش استفاده می‌کند و با کمک تخیلاتش حرکت می‌کند، بنابراین کودک هرچه بزرگ‌تر شود از تخیلاتش کم می‌شود، در اینجا است که کار مشاوران و هدایتگران آغاز می‌شود.

دژاگام با بیان وظیفه مشاوران مدارس، گفت: مشاوران مدارس باید به گونه‌ای با دانش آموز برخورد کنند که دانش آموز به تفکر راغب شود و هر کاری ر ا بر اساس استفاده از نیروی عقلانیتش به سرانجام برساند.

مدیر کل آموزش و پرورش قم با اشاره به مثلث تفکر، تاکید کرد: در مثلث تفکر احساس، ادراک و تخیل نقش زیادی دارند که از هیچ کدام از این سه ضلع نباید غافل شد و از هر ضلع در جایگاه خودش استفاده کامل را برد، بنابراین باید حافظه دانش آموزان را فعال کرد و به آن‌ها تذکر داد تا به جایگاه مطلوب در آینده برسند.

وی با اشاره به نگاه نخبه پروری موجود در جامعه، افزود: سال ۵۷ ایران با جمعیت ۳۶ میلیون نفر جمعیت ۱۵۰ هزار دانشجو داشتیم و در سال ۸۷ که ایران ۷۲ میلیون نفر جمعیت داشت ما ۳۲۰۰۰۰۰دانشجو در جامعه داشتیم.

دژاگام با اشاره به نقش مشاوران مدارس، خاطرنشان کرد: ما با مشاوران مدارس که ولی نعمتان آموزش و پرورش در سنگر مدرسه که سنگری پر چالش است، مواجه هستیم، بنابراین باید قدردان زحمات این قشر زحمت کش باشیم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjx8e8.uqey8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما