سه شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : 20223
معاون پرورشی آموزش و پرورش قم:

مشاوران مدارس از مقام معظم رهبری الگو بگیرند

قم نيوز : قم نيوز:‌معاون پرورشی آموزش و پرورش قم گفت: مشاوران باید از رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند و دانش آموز را همپای خود حرکت دهند، اینکه مشاور فقط راه را نشان دهد کافی نیست، بلکه باید فرد را نیز همراه خود حرکت دهد تا کارش اثر بخش باشد.
مشاوران مدارس از مقام معظم رهبری الگو بگیرند
به گزارش قم نيوز، ناصر حمزه‌ای صبح امروز در همایش علمی تخصصی مشاوران مدارس در سالن تربیت با اشاره به آیات قرآن درباره تذکر دادن، اظهار کرد: برخی از مطالب فرار هستند و از ذهن انسان پاک می‌شوند، بنابراین خداوند در آیات قرآن از لفظ تذکر دادن استفاده کرده است که کار مربیان و مشاوران در مدرسه نیز همین گونه است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم با اشاره الگو گرفتن مشاوران از رهبر معظم انقلاب، افزود: مشاوران باید از رهبر معظم انقلاب الگو بگیرند و دانش آموز را همپای خود حرکت دهند، اینکه مشاور فقط راه را نشان دهد کافی نیست، بلکه باید فرد را نیز همراه خود حرکت دهد تا کارش اثر بخش باشد.

وی با اشاره به وظایف مشاوران مدارس، تصریح کرد: مشاوران مدرسه در ابتدا باید از هویت خودشان آگاهی کامل کسب کنند و براساس آن برای دانش آموزان هدایتگری کنند، آن‌ها باید مهارت‌های فکری را به دانش آموزان انتقال دهند و آن‌ها را برای داشتن زندگی بر‌تر ترغیب کنند و از همه مهم‌تر اینکه با هویت بخشی به دانش آموز زمینه تعاملات اجتماعی آن‌ها را فراهم کنند.

حمزه‌ای با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب از مشاوران مدارس خواسته‌اند که رفتارشان عاقلانه، حکیمانه، خیرخواهانه، صلاح جویانه، صمیمانه و سرشار از محبت باشد تا دانش آموزان راغب گرفتن مشاوره باشند و سعی کنید که جوان را مومن، آگاه و روشن بین به مسائل جامعه پرورش دهید.

معاون پرورشی آموزش و پرورش قم با اشاره به کلام معصومین، خاطرنشان کرد: امیرالمونین (ع) تاکید داشتند که فرزند را باید بر اساس زمان خودش تربیت کرد و رسول اکرم (ص) نیز می‌فرمایند، من نمی‌ترسم از چیزی که امتم از آن آگاهی ندارند، بلکه از چیزی که آگاهی دارند و روش خوبی برای آن انتخاب نمی‌کنند می‌ترسم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdciprar.t1aur2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما