چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : 20635
نماینده مردم قم در مجلس:

ظریف درباره دیدار اشتون و فتنه‌گران پاسخگو باشد

قم نيوز : قم نيوز:‌نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امورخارجه باید در خصوص دیدار خانم اشتون با فتنه گران پاسخگو باشد.
ظریف درباره دیدار اشتون و فتنه‌گران پاسخگو باشد
به گزارش قم نيوز، احمد امیرآبادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیئت‌های خارجی بر اساس یک پروتکل به کشور سفر می‌کنند، گفت: سئوال ما از وزارت امور خارجه این است همانطور که هیئت‌های خارجی اینگونه آزادانه با مخالفان در کشور ملاقات می‌کنند هیئت‌های ما هم می‌توانند در سفر به این کشورها با مخالفان آنها جلسه بگذارند.

وی با اشاره اخیری هیئت‌های خارجی به کشور و دیدار با فتنه گران اظهار داشت: وزیر امور خارجه باید در این خصوص به مجلس پاسخگو باشد.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اتفاق قبلی که هیئت پارلمانی اروپا به کشور سفر و با فتنه گران دیدار کرد هیچ کسی مسئولیت آن را نپذیرفت، ابراز داشت: خانم اشتون به صورت رسمی دعوت شده و تمام ملاقات‌ها از قبل هماهنگ شده بود.

وی با بیان اینکه فکر نمی‌کنم شرایط کشور به گونه‌ای باشد که بخواهند با هر کس ملاقات کنند و هیچ کس پاسخگو نباشد، یادآور شد: استیضاح وزیر امور خارجه در دستور کار مجلس نیست زیرا ایشان مسئولیت بحث مذاکرات هسته‌ای را بر عهده دارد و استیضاح به صلاح نیست.

امیرآبادی در عین حال افزود: البته نمایندگان حق پیگیری، سئوال و استیضاح را دارند.

وی تصریح کرد: خانم اشتون مقام سیاسی اتحادیه اروپا است که بر اساس یک پروتکل وارد کشور می‌شود و باید این گونه مسائل را رعایت کند.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من فکر می‌کنم مردم ایران اشتون را نخواهند بخشید.

سیاست‌های اقتصادی دولت شفاف نیست

وی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص هدفمندی یارانه‌ها و انصراف افراد توانمند گفت: بر اساس قانون بنا شد در سال ۹۳ بر اساس یک رقم درآمدی، افراد ثبت نام کنند و افرادی که بیش از آن رقم درآمد دارند ثبت نام نکنند.

امیرآبادی ابراز داشت: افرادی که به لحاظ قانونی مشمول دریافت یارانه نمی‌شود اگر یارانه دریافت کنند در صورتی که مشخص شود سه برابر دریافتی جریمه خواهند شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم دولت بر اساس قولی که به مردم داده مبنی بر قانون مداری، این قانون را در کشور اجرا کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه دولت در چند موضوع سیاست خود را هنوز مشخص نکرده است ابراز داشت: مسکن مهر و سهام عدالت از جمله این موارد است که دولت باید نسبت به آن‌ها موضع خود را مشخص کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت باید در بحث‌های اقتصادی سیاست‌های خود را شفاف به مردم اعلام کند، اظهار داشت: رقم تورم ۱۵ درصدی که آقای طیب نیا در جلسه خبرگان اعلام کرد در سال ۹۳ دست یافتنی نیست ضمن اینکه ۲۵ درصد هم قابل دسترسی نیست.

اراده‌ای برای باز پس گیری معوقه‌های بانکی نیست

امیرآبادی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور در دست حدود ۲۸۰ نفر به عنوان معوقه بانکی است گفت: هیچ کس عزم و اراده اینکه این معوقه‌های بانکی که پول پرقدرتی در دست اینها است ندارند که با آن می‌توانند بازار را بالا و پایین کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظر شما در خصوص تعیین تکلیف مدیران استانی در دولت جدید برآورده شد گفت: ما رسما اعلام کردیم که در نصب مدیران استان هیچ دخالتی نخواهیم کرد و البته شأن و وظیفه نماینده مجلس این نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بر اساس سلیقه خود مدیران را انتخاب می‌کند اما باید در برابر نمایندگان مجلس پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه پس از تغییر دولت مدیران منتظر تغییر و تحول هستند، ابراز داشت: دولت باید تکلیف مدیران را مشخص کند تا انگیزه کار در آنها وجود داشته باشد.

امیرآبادی با بیان اینکه این امر هنوز در قم به طور کامل رعایت نشده است گفت: البته استاندار قم برخی از مدیران را ابقا کرده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcftvd0.w6dxmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما