پنجشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۰۴
کد مطلب : 20699

حذف پل روگذر خیابان اراک منجر به بهبود منظر شهری می شود

قم نيوز : قم نيوز:‌معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: حذف پل روگذر خیابان اراک منجر به بهبود منظر شهری می شود.
حذف پل روگذر خیابان اراک منجر به بهبود منظر شهری می شود
به گزارش قم نيوز، مسیح الله معصومی روز پنجشنبه با اشاره به اینکه پل روگذر خیابان اراک یک شکاف را در محیط شهری به وجود آورده بود افزود: با حذف این شکاف ارتباط بصری و تعامل اجتماعی به وجود آمده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حذف پول روگذر خیابان اراک بیان کرد: ما در این نقطه بنا بر حذف ریل آهن نداشته و مبنا این است که در یک تقاطع همسطح خیابان و راه آهن یکدیگر را قطع کنند.

وی بیان کرد: بر اساس ضوابط راه آهن اگر از ریلی بیش از سه ماه استفاده نشود قابلیت گذر قطار را ندارد و از این شاخه ریلی هشت ماه است که استفاده نشده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با اشاره به حجم بالای تردد در این مسیر بیان کرد: در شهر قائم مدت ها بود تقاطع همسطحی ریل و مسیر خودرو را داشتیم و این در حالی بود که قطار نیز از این مسیر عبور می کرد در حالی که اکنون در مسیر خیابان اراک از ریل قطاری عبور نمی کند.

وی با اشاره به مطرح شدن برخی نقطه نظرات در خصوص استفاده خطوط ریلی به عنوان تراموا بیان کرد: با محاسبات و کارشناسی های انجام شده مشخص شد که مسیر ریلی سابق در صورتی که به شکل تراموا یا قطار درون شهری از آن استفاده شود جذب مسافر بالایی نخواهد داشت.

معصومی با اشاره به اینکه تراموا با مترو قابل مقایسه نیست اضافه کرد: مترو به دلیل زیرزمینی بودن، نداشتن آلودگی های مختلف و عدم برش در مناطق شهری دارای مزیت ها و کارکردهای بسیاری است در حالی که با تراموا در تقاطع با معابر دچار مشکل می شویم.

وی با اشاره به اینکه مشاورین وقتی جذب مسافر را بررسی می کنند بازه ۱۰ ساله را در نظر می گیرند تاکید کرد: برای مسیرهایی مثل نیروگاه و خیابان امام، خطوط بی آر تی پیشنهاد شده است ولی مسیرهای ریلی موجود هیچ کدام بارپذیری مطلوب مسافر را نداشته است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم با تاکید بر اینکه خطوط ریلی درون شهری حریمی برای خود قائل شده و مسیر خود را از مسیرهای شهری جدا کرده است بیان داشت: به همین دلیل این خطوط نتوانسته اند ارتباط منطقی با محیط اطراف برقرار کند مشکلات خاص شهرسازی و اجتماعی را به وجود می آورد و ما در اطراف ریل ها شاهد فضای متروکه هستیم.

انتهاي پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1vd0.w6dx1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما