يکشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : 21388
آیت الله حسینی بوشهری:

باید همه برای حفظ نظام تلاش کنند

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله حسینی بوشهری گفت: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از اسلام ناب محمدی (ص) است که برای حفظ این نظام باید نهایت تلاش را انجام داد.
باید همه برای حفظ نظام تلاش کنند
به گزارش قم نیوز به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان و خانواده‌های گروه رزمی نیروی زمینی سپاه شهرستان ملایر که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزارشد، با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) اظهار کرد: امام ششم (ع) انسان‌ها را به سه دسته تقسیم می‌کنند، دسته اول کسانی هستند که حالت ایستایی داشته و اهل تحول و تغییر نیستند.

وی افزود: دسته دوم کسانی هستند که سطح علم ودانش خود را هر روز بیشتر می‌کنند، رشد کرده و خدمات زیادی در سطح جامعه انجام می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه دسته سوم کسانی هستند که نه تنها درجا، می‌زنند و رشد ندارند؛ بلکه پسرفت در زندگی داشته و از سایر افراد جامعه چند گام عقب هستند گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند کسی که دو روزش مثل هم باشد متضرر شده است.

وی با بیان اینکه گاهی ضرر مالی است و قابل جبران؛ اما گاهی ضرر مربوط به عمر انسان است که قابل برگشت و جبران نیست افزود: اگر از عمر به عنوان سرمایه عظیم، نتوانیم استفاده کنیم مغبون هستیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کسی در جامعه رشد کند و کانون معرفت دیگران شود مورد غبطه قرار می‌گیرد بیان کرد: امام صادق (ع) می‌فرماید، اگر کسی به جای تکامل در پرونده او روز به روز نقص ثبت شود، عدمش از وجودش بهتر است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه انسان باید از فرصت‌های طلایی پیش آمده در زندگی به نحو احسن استفاده کند عنوان کرد: از فرصت‌های پیش آمده، حسن استفاده را ببریم؛ چرا که روزی می‌رسد همه حسرت می‌خورند و درخواست بازگشت به دنیا می‌نمایند تا عمل صالح انجام دهند، ولی به تقاضای آنان اعتنایی نمی‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه امروز سپاهیان در خط مقدم دفاع از انقلاب، نظام اسلامی و کشور قراردارند اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی برخاسته از اسلام ناب محمدی (ص) است که در راس آن رهبری آگاه، مقتدر، دلسوز، مجاهد و فقیه قراردارد و برای حفظ این نظام باید ‌‌نهایت تلاش را انجام داد.

آیت الله حسینی بوشهری خطاب به خانواده‌های سپاهیان گفت: خانواده‌های سپاهیان، برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی با تمام وجود کمک کنند و فرزندان خوبی که عشق به اهل بیت (ع) دارند را تربیت نمایند.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcbwfb5.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما