يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۹
کد مطلب : 21771

شعار هر مدرسه یک نهضت اولویت آموزش و پرورش است

قم نيوز : قم نیوز: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان قم، تحقق شعار هر مدرسه یک نهضت را در آموزش و پرورش در دستور کار قرار داده‌ایم.
شعار هر مدرسه یک نهضت اولویت آموزش و پرورش است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمد‌رضا قاسمی‌نیا ظهر امروز در جلسه تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های سوادآموزی استان در سال ۹۳ گفت: امیدوارم خداوند توفیق معرفتی به ما بدهد که بتوانیم از قرآن صیانت کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» ادامه داد: با توجه به دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر مدیریت جهادی در عرصه تعلیم و تربیت به ویژه سوادآموزی باید گام‌های استوارتر و ارزشمند‌تری در این زمینه برداشته شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: باید برای تحقق بخشیدن به آرمان‌های رهبر معظم انقلاب یک جریان مهم و فرهنگی ایجاد شود و در آموزش و پرورش نیز با یک مدیریت جهادی نسبت به ریشه کن کردن بی‌سوادی در کشور گام برداشته شود.

وی به تبیین دلیل برگزاری این جلسه در آموزش و پرورش ناحیه ۲ اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در سفری که به شهر قم داشتند خواستار توجه وی‍ژه‌ای به این منطقه شدند و ما هم در عرصه آموزش به صورت ویژه به این منطقه توجه می‌کنیم.

قاسمی‌نیا ادامه داد: برای سوادآموزی فرامین گوناگونی وجود دارد که مانع از فعالیت در این زمینه نمی‌شود و روحیه‌ای بسیجی با مدیریتی جهادی لازم دارد که نسبت به ریشه‌کن کردن بی‌سوادی اقدام شود.

وی سوادآموزی را یکی از برنامه‌های مهم و محوری در سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: سال گذشته برای سوادآموزی در استان قم حدود پنج هزار نفر جذب شدند و در این راستا به ۴۵۰ مربی آموزش داده شده و ۵۸۹ کلاس برای این افراد تشکیل شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: یکهزار و ۷۰۰ ساعت آموزش روش تدریس برای مربیان سوادآموزی گذاشته شد.

این مسئول از تشکیل ستاد راهبردی سوادآموزی با حضور استاندار قم در آخرین روزهای سال گذشته خبر داد و گفت: اکنون در حال پیگیری مصوبات این ستاد هستیم.

وی با اشاره به اولویت گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال برای سوادآموزی اظهار کرد: این برنامه از برنامه‌های پنجم توسعه است که مهم‌ترین اولویت در دستور کار برای ما تحقق هر مدرسه یک نهضت سوادآموزی است.

قاسمی‌نیا ابلاغ وزیر آموزش و پرورش را مورد توجه قرار داد و گفت: طرح شناسایی و با سواد کردن اولیای بی‌سواد از مهم‌ترین و محوری‌ترین برنامه‌های در دستور کار است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: در حال حاضر برای استان قم وجود یک بی‌سواد هم غیرقابل قبول است و برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان قم باید از محیط‌های کوچکی مانند خانه و مدرسه شروع کرد و سپس در گستره وسیعی این مسئله را حل کرد.

وی به تفسیر شعار رهبر معظم انقلاب در ابتدای سال ۹۳ اشاره کرد و گفت در صورتی که درباره شعار رهبر معظم انقلاب تامل کنیم متوجه می‌شویم که ایشان فرهنگ را مهم‌تر از اقتصاد می‌دانند به همین دلیل باید در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی گام‌های بلندی برداریم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdchzqni.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما