دوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : 21823

شعار امسال باید به گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود

قم نيوز : قم نیوز:فرمانده انتظامی استان قم گفت: شعار امسال باید به گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود، به این معنا که باید برای آن برنامه داشته باشیم.
شعار امسال باید به گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی در نشست تعاملی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به شعار امسال که به تدبیر مقام معظم رهبری سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، افزود: شعار سال باید به گفتمان رایج در جامعه تبدیل شود به این معنا که باید برای آن برنامه داشته باشیم، این برنامه‌ها تبدیل به اجرا شود و بر چگونگی اجرا نیز نظارت شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم امسال طبق بیانات نوروزی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که با حساسیت، دقت و عنایت ویژه موضوع فرهنگ را مطرح فرمودند، همه دستگاه‌هایی که به نوعی دستی بر آتش دارند، مخصوصا دستگاه‌های فرهنگی همدل و صمیمی باشند و وزارت فرهنگ و ارشاد نیز نقش کلیدی، محوری و تعیین کننده خود را ایفا کند.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی استان قم افزود: استان قم باید پرچم دار اجرای فرامین در کشور باشد، چون هم در انقلاب پیشگام بوده و هم در فرهنگ و معنویت پیش قدم بوده است و اکنون نیز منابع غنی فکری، علمی و فقهی وجود دارد و بایستی نماد و الگو برای سایر استان‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلامایزدپناه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز طی سخنانی مقوله امر به معروف و نهی از منکر را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید جایی را بعنوان طراحی فکری مشخص کند تا متولیان امر بتوانند در آنجا فکر کرده، برنامه ریزی و طراحی کند و راه حل ارائه دهند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر را می‌توان همانند مهدویت به فرهنگ تبدیل کرد، امروز مهدویت و انتظار به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.

حجت الاسلام ایزدپناه امر به معروف و نهی از منکر را از فروعات دین برشمرد و افزود: باید آثار عملی و عینی این فریضه در صحنه اجتماع بررسی شود، امروز امنیت در جامعه محسوس ولی فرهنگ نامحسوس است.

سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد مهم‌ترین شبیخون فرهنگی غرب


فرمانده انتظامی استان قم گفت: سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد مهم‌ترین شبیخون فرهنگی غرب است.

سردار کاظم مجتبایی با اشاره به تبعات منفی اعتیاد در جامعه گفت: خانواده مهم‌ترین و اساسی‌ترین نقش را در پیشگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر برعهده دارد.

وی با برشمردن علل گرایش جوانان به اعتیاد اظهار داشت: نابسامانی در خانواده، نارسایی در تربیت، محیط نامناسب و ارتباط با دوستان ناباب، تنوع طلبی و کنجکاوی از عوامل گرایش جوانان به سمت اعتیاد است.

این مقام ارشد انتظامی به راهبردهای پیشگیری از اعتیاد از دیدگاه انتظامی اشاره کرد و اظهار داشت: سوق دادن جوانان به سمت اعتیاد مواد مخدر مهم‌ترین شبیخون فرهنگی غرب است که بدون شلیک حتی یک گلوله، به داخل خانه‌ها و جامعه نفوذ کرده و حد و مرز هم برای آن معنایی ندارد.

فرمانده انتظامی استان ادامه داد: فرهنگ سازی و بالابردن سطح اندیشه، درک و فکر جوانان و تمام اقشار اجتماعی در کنار توجه به امورات معنوی و دینی از مهم‌ترین راهکارهای مبارزه با این بلای خانمانسوز و غلبه بر هجمه‌های غربی هاست.

سردار مجتبایی اعتیاد را عامل تسهیل کننده جرم دانست و خاطر نشان ساخت: اگر اکثر جرایم بصورت دقیق ریشه یابی گردد قطعاً ریشه اعتیاد در آن دیده خواهد شد.

تامین مخارج اعتیاد با ذخیره صندوق صدقات


رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قم از دستگیری معتادی که برای تامین مخارج اعتیادش به صندوق صدقات دستبرد می‌زد، خبر داد.

سرهنگ مهدی قدمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران گشت کلانتری ۱۵ بلوار امین در هنگام گشت زنی، فردی را در حین سرقت وجه نقد از صندوق صدقات دستگیر و برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس آگاهی استان قرار دادند.

وی ادامه داد: در بازرسی بدنی از متهم مقادیری وجه نقد خارج شده از صندوق صدقات کشف و تحویل نماینده کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) استان شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان افزود: متهم شبانگاهان با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، یک عدد سیم خم شده و مقداری چسب موش که در داخل بطری نوشابه کوچک جاسازی کرده بود، از صندوق صدقات سرقت می‌کرده است.

سرهنگ قدمی ادامه داد: متهم در تحقیقات تکمیلی، صراحتا به سرقت از صندوق صدقات در دو سال گذشته در مناطق مختلف اعتراف و همچنین به سرقتی بودن موتور سیکلتش اقرار کرد که مالک اصلی آن نیز شناسائی و موتورسیکلت به وی تسلیم شد.

رئیس پلیس آگاهی استان علت و انگیزه متهم را از ارتکاب این جرائم، تامین مخارج اعتیادش ذکر کرد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfmcd0.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما