چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۶
کد مطلب : 21917

طرح هادی در روستاهای قم دارای مشکل اعتباری است

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم گفت: در اجرای طرح هادی با مشکل اعتبار مواجه هستیم و به دلیل کمبود اعتبار طرح‌ها به طور معمول نیمه تمام می‌ماند.
طرح هادی در روستاهای قم دارای مشکل اعتباری است
به گزارش قم نیوز، ولی رحمانی با اشاره به برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال جاری اظهار کرد: ۱۳۴ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که طرح هادی برای آن تهیه شده که پس از افق ۱۰ ساله به ترتیب روستاهایی که در طول ۱۰ سال تکمیل می‌شود، بازنگری طرح هادی در آن صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بازنگری طرح هادی در چهار روستا در سال جاری در دستور کار است ولی اکنون طرح هادی ۳۰ روستا در حال اجراست.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم عنوان داشت: ۲۳۵ جلد سند روستایی و ۱۳۰ جلد سند در پنج شهر قم باید در سال جاری صادر شود.

وی یادآور شد:‌ ارائه خدمات صدور پروانه ساختمانی از خدمات دیگر بوده که استعلام هزار فقره صدور پروانه ساختمانی بر همین اساس در سال جاری صورت می‌گیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: تملک ۳۵.۹ هکتار زمین در دستور کار است تا پس از تملک زمین‌ها به مردم واگذار شود.

وی عنوان داشت: واگذاری ۵۷۱ قطعه زمین در روستاهایی که زمین اراضی ملی دارند از برنامه‌های دیگر سال جاری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به مشکلات موجود در اجرای طرح‌های عمرانی گفت: در اجرای طرح هادی با مشکل اعتبار مواجه هستیم که به طور معمول دولت نمی‌تواند اعتبار خاصی در این زمینه اختصاص دهد و به دلیل کمبود اعتبار طرح‌ها به طور معمول نیمه تمام می‌ماند.

وی ادامه داد: مشکل دیگری که در این زمینه وجود دارد، مشکلات اجتماعی و آزادسازی زمین در روستاهاست و اگر روستاییان مشارکت و همکاری نکنند بدون تردید اجرای طرح هادی محقق نمی‌شود.

رحمانی عدم وجود زیرساخت‌های لازم را از مشکلات دیگر این بخش ذکر کرد و افزود: به عنوان مثال در برخی از روستاها تاسیسات آب شرب برای ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته است و هنگام اجرای طرح با مشکل مواجه می‌شود.

وی با اشاره به ساخت و سازهایی که صورت می‌گیرد گفت: برای صدور پروانه در روستا باید از بنیاد مسکن استعلام صورت گیرد ولی متاسفانه در برخی از روستاها به ویژه روستاهای خوش آب و هوا تخلفات ساخت و ساز فراوان است و در کاربری‌هایی که در طرح هادی است، ساخت و ساز می‌کنند.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcjahe8.uqevvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما