چهارشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب : 8634
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم خبر داد:

صدور 11 هزار سند مالکیت روستایی در قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم از صدور 11 هزار سند روستایی در قم خبر داد.
صدور 11 هزار سند مالکیت روستایی در قم
به گزارش قم نیوز، ولی رحمانی امروز با اشاره به فعالیت‌های عمران روستایی بنیاد مسکن اظهار داشت: تهیه و اجرای طرح هادی یکی از وظایف معاونت عمران بنیاد مسکن استان قم است.

وی افزود: تهیه طرح هادی روستایی با هدف توسعه و تغییر در وضعیت کالبدی روستاها و ایجاد ساختار مناسب از طریق در نظر گرفتن نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاها انجام می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم با اشاره به دیگر ویژگی‌های طرح هادی گفت: این طرح علاوه بر ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را در قالب طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

وی به اهداف طرح هادی اشاره کرد و افزود: این طرح با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تأمین عادلانه امکانات از طریق تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و ایجاد تسهیلات لازم برای بهبود مسکن روستائیان را انجام می‌دهد.

رحمانی یادآور شد: بهبود کیفیت بافت روستا، ایجاد تناسب منطقی بین جمعیت و عملکردهای مختلف مسکونی و ایجاد زمینه کاهش خطر سوانح طبیعی در روستا از جمله اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: در طرح هادی ابتدا وضعیت موجود مطالعه شده و با تحلیل و استنتاج بررسی‌ها، چشم‌اندازها تدوین شده و پروژه‌های پیشنهادی تعیین و اولویت‌بندی می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان قم صدور سند روستایی را از دیگر وظایف معاونت عمران بنیاد مسکن استان قم ذکر کرد و افزود: بنیاد مسکن از طرف روستائیان پرونده‌هایی را تشکیل داده و پس از دریافت سند از اداره ثبت آن را به متقاضیان در روستاها تحویل می‌دهد.

وی هماهنگی با نماینده شورای اسلامی روستا، تشکیل پرونده توسط شورای اسلامی روستا، ارائه پرونده‌ها توسط شورا به بنیاد مسکن، بررسی و تشکیل پرونده توسط بنیاد مسکن، ارسال پرونده‌ها به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای صدور اسناد مالکیت و ارائه اسناد مالکیت به متقاضی را از مراحل صدور اسناد روستایی ذکر کرد.

رحمانی با بیان اینکه بر اساس آمار ۱۵ هزار خانوار در روستاها ساکن هستند، گفت: تاکنون ۱۱ هزار جلد سند در روستاها صادر شده است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcc.1q4a2bqe0la82.html
نام شما
آدرس ايميل شما