جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب : 11278
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن قم خبر داد

اجرای طرح هادی در 134 روستای قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: با اختصاص اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای طرح هادی روستایی، این طرح تا پایان سال جاری در 134 روستای استان قم به اجرا در می‌آید.
اجرای طرح هادی در 134 روستای قم
به گزارش قم نیوز، ولی رحمانی اظهار داشت: طرح هادی روستایی مانند طرح جامع شهری بوده و بر اساس برنامه پنجم توسعه به منظور آبادانی روستاهایی که جمعیت آن‌ها بیشتر از ۲۰ خانوار است تهیه شده است.

وی با اشاره به تعیین ۳ میلیارد تومان بودجه از محل اعتبارات استانی برای اجرای طرح هادی افزود: با اختصاص این میزان بودجه و اعتبارات ملی و مصوبه سفر مقام معظم رهبری، این طرح در ۱۳۴ روستای قم اجرا خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را از جمله اهداف اجرای طرح هادی روستایی عنوان کرد و افزود: عملیاتی شدن این طرح، تأمین عادلانه امکانات روستاییان و هدایت و توسعه فیزیکی روستاها را به دنبال خواهد داشت.

رحمانی با اشاره به اینکه این طرح در فازهای مختلفی به اجرا در می‌آید، گفت: عملیات طرح هادی روستایی شامل احداث و اصلاح معابر، پیاده روها، میادین، فضای سبز و پوشش نهرها و کانال‌های آب داخل روستا است.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای این طرح در قالب جدول‌گذاری، زیرسازی و آسفالت انجام می‌شود خاطرنشان کرد: دیواره سازی، احداث و تکمیل سیل بند، احداث پل‌های مورد نیاز داخل روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از دیگر اقداماتی است که در طرح هادی روستاهای استان قم پیگیری و انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcivraz.t1azy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما