شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۷
کد مطلب : 26432

اجرای طرح هادی روستایی در 131 روستای قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم بیان کرد: 131 روستا در قم مورد مطالعه طرح هادی قرار گرفته که تاکنون در 126 روستا طرح هادی اجرا شده است.
اجرای طرح هادی روستایی در 131 روستای قم
به گزارش قم نیوز، ولی رحمانی با اشاره به برگزاری طرح هادی در روستاهای استان قم عنوان کرد: بنیاد مسکن کلیه روستاهای با ۲۰ خانوار را زیر طرح هادی قرار می‌دهد که تاکنون ۱۳۱ روستا مورد مطالعه در این طرح قرار گرفته است.

وی افزود: از این ۱۳۱ روستا در ۱۲۶ روستا طرح هادی اجرا می‌شود که پنج روستا به علت افزایش جمعیت در سرشماری سال ۹۰ به روستاهای بالای ۲۰ خانوار رسیده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم تصریح کرد: تاکنون در ۱۱۵ روستای استان قم طرح هادی اجرا شده که به معابر اصلی طرح وارد شده و به فازهای اول تا سوم طرح رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: ۲۳ روستا در دستور کار قرار گرفته که هزینه‌های طرح در این روستا‌ها برآورد شده و باید اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی تا یکم تیرماه سال ۹۴ این طرح برای روستاهای مورد مطالعه هزینه شود.

تهیه طرح گردشگری برای فردو

رحمانی در ادامه با اشاره به بازنگری طرح هادی اظهار داشت: سه روستا در دستور کار بازنگری قرار گرفته که هر ۱۰ سال یکبار در برنامه افق ۱۰ ساله انجام می‌شود که روستای فردو یکی از این سه روستا است که طرح گردشگری برای این روستا تهیه می‌شود.

وی افزود: روستاهایی که بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار باشند در دستور کار تعیین محدوده قرار می‌گیرد که ۲ روستای صفرآباد و صیدآباد بخش مرکزی در این طرح قرار گرفتند.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم با اشاره به دیگر برنامه‌های طرح روستایی هادی عنوان کرد: برنامه صدور سند از دیگر برنامه‌های این طرح است که روستاهای دارای ۲۰ خانوار و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن محول شد که تا کنون ۱۷ سند صادر شده است.

وی در مورد صدور اسناد اماکن روستایی، ادامه داد: ۲۳۵ جلد سند در روستاهای مشمول طرح صادر می‌شود که طبق قانون بنیاد مسکن با اداره ثبت اسناد استان اقدام به صدور سند کرده و پس از صدور اسناد، بنیاد مسکن این اسناد را به ساکنین روستا تحویل می‌دهد که در میان ۱۵ هزار خانوار مورد مطالعه طرح ۱۳ هزار سند صادر شده است.

رحمانی افزود: خدمات صدور پروانه فنی از دیگر برنامه‌های طرح هادی است که از هزار فقره پروانه‌ای که باید صادر شود طی سه ماهه اول سال ۳۱۵ فقره پروانه صادر شده است.

وی با اشاره به واگذاری اراضی ملی در طرح هادی تصریح کرد: واگذاری زمین به روستاییان از دیگر اقدامات این طرح است که از ۵۷۱ قطعه اراضی ملی، تا کنون ۴۰ قطعه زمین واگذار شده است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgxt9x.ak93w4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما