جمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 21635

واگذاری 300 قطعه زمین در روستاهای استان قم

قم نيوز : قم نیوز: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم از واگذاری 300 قطعه زمین در روستاهای استان قم در سال گذشته خبر داد. .
واگذاری 300 قطعه زمین در روستاهای استان قم
به گزارش قم نیوز، ولی رحمانی امروز با اشاره به اقدامات صورت گرفته بنیاد مسکن استان قم در سال گذشته اظهار کرد: ۵۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون ریال اعتبار مصوب برای اجرای طرح هادی برای ۴۷ روستا وجود داشت که از این میزان ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اختصاص داده شد که با پیشرفت فیزیکی حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد در حال اجراست و تا پایان سال مالی ۹۲ به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی برای پنج روستا در سال ۹۲ تهیه شده و البته طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار تقریبا به پایان رسیده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با اشاره به اهداف طرح هادی گفت: این طرح وضعیت کالبدی روستاها را توسعه و تغییر داده و ساختار مناسب از طریق در نظر گیری نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی روستاها را ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی به ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف مانند مسکونی، تجاری و کشاورزی و تأسیسات و تجهزیات و نیازمندی‌های عمومی روستایی می‌پردازد.

رحمانی عنوان داشت:‌ این طرح زمینه توسعه و عمران روستاها را با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی ایجاد کرده و امکاناتی را از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی تامین می‌کند و تسهیلاتی در زمینه بهبود مسکن و خدمات زیست عمومی برای روستائیان فراهم می‌کند.

وی با اشاره به مراحل طرح هادی گفت: در ابتدا مطالعات پایه صورت می‌گیرد و سپس بررسی وضع موجود تحلیل و تعیین و اولویت‌بندی پروژه‌ها پیشنهادی و ارائه طرح هادی انجام می‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم با بیان اینکه ۳۸۰ قطعه سند در روستاها صادر شد گفت: صدور اسناد روستایی مراحلی مانند هماهنگی با نماینده شورای اسلامی روستا، تشکیل پرونده، ارائه پرونده‌ها توسط شورا به بنیاد مسکن، ارسال پرونده‌ها به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک استان برای صدور اسناد مالکیت را می‌گذراند و در نهایت اسناد مالکیت به متقاضی ارائه می‌شود.

وی عنوان داشت: ۳۰۰ قطعه زمین در روستاهای استان واگذار شده و در شش روستا ۳۵ هکتار تملک اراضی ملی صورت گرفته است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcgn39x.ak9qw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما