پنجشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 2195
همزمان با محرم انجام شد

استقرار پنج ایستگاه آتش‌نشانی در اطراف حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: در ایام محرم پنج ایستگاه آتش نشانی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) و یک ایستگاه جنب مسجد جمکران استقرار یافته است.
استقرار پنج ایستگاه آتش‌نشانی در اطراف حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز، جهانبخش نجف‌زاده در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی ایام محرم و صفر که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: جلسات متعددی در یک ماه اخیر با ۳۰ عضو کمیته خدمات و بهداشت انجام شده و در راستای برگزاری مراسم‌ روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است.

وی افزود: با آغاز دهه نخست ماه محرم دیوارهای شهر سیاه پوش شدند و پرچم‌های سیاه نماد عزاداری سالار شهیدان در تمام نقاط شهر آویخته شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به سرمای هوا و نصب وسایل گرمایشی در مساجد و تکایا گفت: برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از آتش سوزی به مسئولان هیئت‌ها آموزش‌های لازم برای مقابله با خطر آتش سوزی در تکایا و مساجدی که سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) در آن برگزار می‌شود، ارائه شد.

وی با بیان اینکه در خطرات آتش سوزی باید شخصی آگاه باشد تا بتواند اقدامات اولیه را برای اطفاء حریق انجام دهد، تصریح کرد: با همکاری سازمان آتش نشانی، مسئولان تکایا و هیئت‌های سوگواری امام حسین (ع) آموزش‌های لازم برای مقابله با آتش سوزی را فرا گرفتند.

نجف‌زاده از دیگر برنامه‌های سازمان آتش نشانی را ایجاد پنج ایستگاه آتش نشانی اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت‌(ع) و یک ایستگاه جنب مسجد جمکران عنوان کرد.

وی با اشاره به تجمیع زباله‌های ناشی از ظرف‌های یکبار مصرف نذوراتی که توسط هیئت‌های مختلف بین مردم توزیع می‌شود، بیان کرد: شهرداری در این زمینه تمهیداتی اندیشیده که به صورت مستمر زباله‌ها جمع آوری شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از دیگر اقدامات شهرداری قم در خدمت رسانی به مردم در ایام سوگواری امام حسین (ع) را جمع آوری لیوان‌های یکبار مصرف در شب شام غریبان حسینی و توزیع گسترده لیوان پلاست بین عزادارانی که شب شام غریبان نسبت به روشن کردن شمع اقدام می‌کنند، عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه ظهر عاشورا معمولا هیئت‌های عزاداری نسبت به ذبح شتر و گوسفند اقدام می‌کنند تانکرهای آب به منظور شستشوی خیابان‌ها و معابر در نظر گرفته شده است.

نجف‌زاده از تغییر رنگ آب نماهای سطح شهر به رنگ قرمز، گلاب پاشی بر سر عزاداران حسینی و قرار دادن تانکرهای آب در معابر اصلی شهر برای وضو گرفتن سوگواران حسینی که ظهر عاشورا به اقامه نماز می‌ایستند، خبر داد.

وی افزود: با بازرسی دقیق، خیابان‌هایی که تیرهای چراغ برق آنها خاموش بود شناسایی و در گزارشی به شرکت برق اعلام شد تا نسبت به رفع مشکل مربوطه اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdci.3arct1azwbc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما