> سالانه 25 میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله می‌شود | قم نیوز
شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : 8678

سالانه 25 میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: سالانه 25 تا 30 میلیارد تومان هزینه صرف جمع آوری و حمل زباله و نظافت شهری معابر مناطق هشت گانه شهرداری قم در 26 ناحیه می‌شود.
سالانه 25 میلیارد تومان صرف جمع آوری زباله می‌شود
به گزارش قم نیوز، جهانبخش نجف‌زاده اظهار کرد: جمع آوری زباله در ۲۱ ناحیه توسط پیمانکاران بخش خصوصی و پنج ناحیه توسط شهرداری انجام می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم از شهروندان تقاضا کرد برای کاهش هزینه شهرداری در این زمینه اقدام به تفکیک زباله‌های خشک و تر کنند و آن را در کیسه‌های جداگانه تحویل ماموران جمع آوری زباله بدهند و در بین ساعت ۲۱ تا ۲۳ زباله‌های خود را در کیسه‌های زباله محکم داخل چرخ‌های "فاین" که در ابتدای کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف شهر تعبیه شده است قرار دهند.

وی افزود: بعد از تخیله چرخ‌های فاین این چرخ‌ها شست و شو می‌شوند و از شهروندان تقاضا می‌کنیم تا ساعت ۲۱ روز بعد زباله در داخل آن نریزند تا بهداشت و سلامت شهر رعایت شود.

نجف‌زاده همچنین از سرنشینان خودروها درخواست کرد برای حفظ پاکیزگی و تمیزی شهر از ریختن زباله به بیرون خودرو خودداری کنند.

وی گفت: شهر خوب و پاک یافتنی نیست، بلکه ساختنی است و در این راستا همه ما وظیفه داریم شهر را همانند خانه خود بدانیم و در نظافت آن بکوشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم در ادامه اقدامات دیگر این معاونت را مورد توجه قرار داد و با اشاره به خشک بودن رودخانه قمرود در چند سال اخیر اظهار داشت: برای نخستین بار در عید نوروز امسال، آب دو حلقه چاه فعال شهرداری را به سمت این رودخانه هدایت کردیم و با ساخت حوضچه‌هایی از هدر رفتن آب پنج آبنمای فعال در بستر این رودخانه جلوگیری کردیم.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdca.0nak49nia5k14.html
نام شما
آدرس ايميل شما