شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب : 4776
نجف‌زاده خبر داد:

تولید نرم افزار مدیریت آب‌های سطحی در قم

قم نيوز : قم نيوز: معاون خدمات شهری شهرداری قم از اجرای پروژه تولید نرم افزار مدیریت آب‌های سطحی در قم خبر داد.
تولید نرم افزار مدیریت آب‌های سطحی در قم
به گزارش قم نيوز، جهانبخش نجف‌زاده با اشاره به انجام پروژه تولید ابزار نرم افزاری مدیریت آبهای سطحی بیان کرد:‌ این ابزار به صورت کاملا فارسی و بومی تولید شده است و در دل دیگر ابزار و EXTENSION‌ های سیستم اطلاعات مکانی GIS، که کاملا لاتین است قرار می‌گیرد.

وی گفت: فرایند کاری این نرم افزار به شکلی است که تمامی مسوولان نواحی ۲۶ گانه خدمات شهری در نقاط مختلف شهر، بر روی نقشه GIS اقدام به مشخص کردن محل آب گرفتگی و بحران زا می‌کنند.

وی ادامه داد: این نرم افزار همچنین مشخصات آب گرفتگی از قبیل شدت، شیب و وضعیت اختلال ترافیک را مشخص می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با انجام این کار محل آبگرفتگی با رنگ قرمز برروی نقشه یا عکس ماهواره‌ای نمایش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این محل در سیستم مسوول فنی منطقه نیز نمایش داده می‌شود و مسوول منطقه نیز اقدام به رفع آن می‌کند افزود: پس از رفع، رنگ محل آبگرفتگی به رنگ سبز تغییر می‌کند و این امر به مدیران بحران شهرداری امکان نظارت و تصمیم گیری مطلوب تری را می‌دهد.

سنسورهای الکترونیکی در محل‌های بحران زا نصب می‌شود
نجف‌زاده همچنین از اقدام در خصوص نصب سنسورهای الکترونیکی در محل‌های بحران زا از جمله زیر گذر‌ها در فاز بعدی پرو‍ژه خبر داد و افزود: این سنسور‌ها به صورت الکترونیکی هشدار صادر می‌کنند و بر روی نقشه، محل بحران نمایش داده می‌شود.

وی بیان کرد: ‌با توجه به دستیابی کار‌شناسان شهرداری به این روش، طرح مفهومی پروژه اتوماسیون اطلاعات مکانی شهرداری قم تهیه شده است که پس از تولید، به جای نرم افزار غیر بومی GIS، از این نرم افزار بومی استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcf.edjiw6devgiaw.html
نام شما
آدرس ايميل شما