?> 10 درصد شهدای قم ارتشی هستند | قم نیوز
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : 21975

10 درصد شهدای قم ارتشی هستند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با اشاره به اینکه استان قم در دوران دفاع مقدس 6 هزار شهید را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است، گفت: بیش از 600 شهید از این تعداد از نیروهای ارتش هستند.
10 درصد شهدای قم ارتشی هستند
به گزارش قم نیوز، احمد حسینی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اهمیت نقش نیروهای مسلح به ویژه ارتش در تامین امنیت و حفظ اقتدار نظام اسلامی ابراز داشت: در همه نظام‌های دنیا نیروهای مسلح از اهمیت خاصی برخوردارند و در کشور ما نیز به لحاظ برخورداری نیروهای مسلح از پشتوانه مکتبی و ولایی و پرچم‌داری دفاع از دین و میهن اسلامی، این موضوع دارای اهمیت ویژه‌ای است.

وی با اشاره به سابقه گذشته و ویژگی ارتش در کشور ابراز داشت: ارتش ما در نظام طاغوت زیرسیطره حکومت ظالم ستمشاهی قرار داشت اما وقتی تحت لوای رهبری و فرماندهی رهبر حاکم و عادل و ولی فقیه قرار گرفت، به ارتش مکتبی، شجره طیبه، افتخار نظام و اسلام و مردمی ترین نهاد کشور در کلام گهربار امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری تبدیل شد.

دبیر ستاد بزرگداشت روز ارتش در استان قم در ادامه با بیان اینکه عده‌ای در تلاش بودند تا با انحلال و تضعیف ارتش ضربه نهایی را به نظام اسلامی وارد کنند، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) با دوراندیشی خود روز ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش اعلام کردند و به این ترتیب جایگاه و خاستگاه اصلی این نهاد مردمی را ارج نهادند.

وی با بیان جانفشانی نیروهای شجاع ارتش در کنار پاسداران جان برکف و سایر نیروهای مسلح گفت: نام ۴۸۰۰۰ شهید ارتش در تابلوی زیبای دفاع مقدس می‌درخشد که در راس آن می‌توان به شهدایی چون صیاد شیرازی، ستاری، بابایی و ... اشاره کرد.

حسینی با بیان اینکه یک دهم از شهدای بزرگوار استان قم را شهدای ارتشی تشکیل می‌دهند افزود: کشور ما امروز یکی از امن‌ترین کشورهای منطقه و جهان است و این امنیت و اقتدار، مرهون خون پاک شهدا، رشادت و جانفشانی نیروهای ارتشی همراه با پاسداران جان بر کف و نیروی انتظامی همیشه در صحنه است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdkn0x.yt0f56a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما