دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : 25498

مستندسازی حماسه دفاع مقدس ضرورتی اجتناب ناپذیر است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: مستند سازی حماسه دفاع مقدس و انتقال مصادیق و مفاهیم ایثار و شهادت به نسل‌های آینده، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
مستندسازی حماسه دفاع مقدس ضرورتی اجتناب ناپذیر است
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، احمد حسینی در دیدار فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان قم در هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای لشکر عملیاتی، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هر دو ریشه در نهضت عاشورا دارد ابراز کرد: ضرورت دارد خاطره لحظات حماسه و شور رزمندگان اسلام در مسیر عاشورایی دفاع از دین و رویارویی با دشمن بعثی به بهترین وجه ثبت و ضبط شود.

وی اقدامات انجام شده در خصوص ثبت نقش آفرینی‌های رزمندگان پیروز استان قم در هشت سال دفاع مقدس را لازم ولی ناکافی دانست و ابراز کرد: در جنگ جهانی، هر گردان را یک تصویربردار و خبرنگار همراهی می‌کرد تا وقایع جنگ ثبت و ضبط شود ولی ما در زمینه دفاع مقدس و انتقال ارزش‌های آن به نسل جوان، با وجود وجود صحنه‌های حماسی ناب، مستندسازی کافی نداشته‌ایم.

حسینی استان قم را کانون چاپ و نشر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس در کشور نامید و افزود: این ظرفیت موجب می‌شود تا از توانمندی‌ها، تجربیات و سلایق استان‌های دیگر در تدوین دقیق و کامل کتاب و کارنامه عملکرد لشکر عملیاتی ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) در دوران مقدس، به‌خوبی استفاده شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم همچنین بر آمادگی کامل این اداره کل در تعامل با لشکر عملیاتی و دعوت از پیشکسوتان دفاع مقدس، ثبت خاطرات و رویدادها و تدوین و چاپ آثار لشکر تاکید کرد.

سردار سید علی سیدی فرمانده لشکر عملیاتی ۱۷ علی بن ابیطالب(ع) نیز در این دیدار با یادآوری خاطره جانفشانی‌های دلاورمردان خط‌ شکن لشکر ۱۷ در دوران دفاع مقدس، خط و مشی فرماندهان را بر مبنای ایمان، اهداف و تاکتیک‌های برگرفته از نهضت عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: همین تاکتیک‌ها بود که سبب پیروزی‌های غرور آفرین رزمندگان اسلام در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح بعثی عراق شد.

وی گفت: حرکت در مسیر عاشورایی سیدالشهدا(ع) ضامن دوام و بقای انقلاب اسلامی بوده و بیداری اسلامی در جهان نیز به برکت خون پاک و مطهر شهدای دفاع مقدس است.

سیدی با بیان ضرورت انتقال فرهنگ گرانبهای ایثار و شهادت به نسل جوانی که آن دوران را ندیده و درک نکرده‌اند، تاکید کرد: لازم است با استفاده از خاطرات ارزشمند فرماندهان رده بالا و اسناد موجود، کارنامه عملکرد و ماموریت‌های لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب در سال‌های دفاع مقدس، حضور حماسی و موفق سال‌های اخیر نیروهای این لشکر در مناطق شمالغرب کشور و همچنین انجام فعالیت‌های مهندسی و سازندگی در آن مناطق، برای آگاهی بخشی به عموم افراد جامعه و نیز استفاده پژوهشگران دفاع مقدس، تدوین و ثبت شود.

فرمانده لشکر ۱۷ عملیاتی علی بن ابیطالب(ع) همچنین آمادگی این یگان را در پشتیبانی و تخصیص ادوات و تجهیزات نظامی لازم برای ارائه در موزه انقلاب و دفاع مقدس استان قم اعلام کرد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdch6kni.23nmwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما