شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۷
کد مطلب : 22442

اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می شود

قم نيوز : قم نیوز: آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از مراجع تقلید اقتصاد را از مهم ترین مسائل کشور ذکر کرد و گفت: مساله اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می شود.
اقتصاد مقاومتی با فرهنگ قرآنی محقق می شود
به گزارش قم نیوز، این مرجع تقلید روز شنبه در دیدار مدیران و کارشناسان قرآنی دارالقرآن های کریم سراسر کشور با وی ابراز داشت: قرآن کریم کتابی است که مسلمانان را نسبت به کار و تلاش و تولید ترغیب کرده است و از این رو باید عنوان کرد که فرهنگ کار، فرهنگ قرآنی است.

وی بیان داشت: اصول مقاومت در قرآن مورد اشاره قرار گرفته است و یکی از این اصول عظمت قیام است لذا اگر ملتی بخواهد قیام کرده و عزیز باشد باید دستانش در جیب خودش باشد.

وی افزود: ملتی که جیبی خالی داشته باشد نمی‎تواند مقاومت کند و باید به خوبی توان استفاده از منابع داخلی خود را داشته باشیم.

این مرجع تقلید تاکید کرد: متاسفانه بسیاری قرآنی حرف می‎زنند اما غیر قرآنی عمل می ‏کنند این در حالی است که برای دیگران کار کردن و مزد گرفتن در اسلام مکروه است.

وی ادامه داد: باید فرهنگ و روحیه کار در مردم کشور تقویت شود تا از این رو همه صاحب قدرت شوند چرا که قدرت اقتصادی ستون یک ملت است و اگر این قدرت نباشد همه کشور آسیب می بیند.

آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: اگر به درستی به دستورات اسلام عمل کنیم ذره ‎ای از تحریم ‎ها ضربه نخواهیم خورد و باید بدانیم که هر چیزی باید جای خود باشد.

وی خطاب به مدیران و کارشناسان قرآنی نیز گفت: خادمان قرآن باید قدر موقعیتی که در آن هستند را بدانند و خود را ارزان نفروشند هم چنین نباید از قرآن استفاده ابزاری کرد و آن را وسیله کسب قرار داد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdxo0x.yt0xo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما